Mitt serieår 2015

Listor / Permalink / 1
Hej alla fina serienördar! 
 
Vad häftigt det är att bloggen har varit igång nu i fyra hela år. Sedan kan självklart den fulla uppdateringen ifrågasättas, men ni förstår! Jag tänkte i alla fall (med risk för kort inlägg haha) dokumentera serieåret som har passerat - bara för att jag själv tycker sådant här är kul att läsa. 
 
Först och främst tog jag tag i mitt liv och såg klart den sista säsongen av Sons (där mina tankar förmodligen bara finns några inlägg ner), men efter det var jag tvungen att kolla in.....
 
 
CW:s relativt nya ungdomssuccé The 100, and boy did I watch this fast. Otroligt underhållande med massa intriger och livsavgörande händelser i ren CW-anda. Den tredje säsongen kickade faktiskt igång nu i veckan, så jag måste se till att se avsnittet. 
 
 
Under sommaren blev det inget serietittande av vad jag kan komma ihåg... Konstigt, jag vet. Men under början av hösten körde jag igång med ett efterlängtat maraton, nämligen Friday Night Lights. Detta är ärligt talat en av mina absoluta favoritserier, just med tanke på dess underbara karaktärer och fantastiska manus (som till stor del är improviserat av skådisarna). Bara se den! 
 
 
En serie som hade premiär i höstas och som verkar ha blivit en succé är Quantico! Så fort jag såg hur populär den blev var jag tvungen att själv kolla in den, och JAG ÄLSKAR DEN. Det är så där överdrivet mycket intriger och tvister hela hela tiden. Med andra ord, precis en sån där serie man behöver i sitt liv. Lite Scandal-anda i säsong 1-2 om man så vill säga. 
 
 
Det senaste från seriefronten för min del är iZombie, där jag precis har kommit in på den andra säsongen. Jag var bara tvungen att titta på den här, med tanke på att det är Rob Thomas som ligger bakom den (skaparen av Veronica Mars). Och eftersom jag älskar VM, älskar jag också hur man kan se likheter i iZombie. 
 
Detta var alltså vad jag lyckades skrapa ihop under ett helt år. Känns lite sådär för att vara mig. Däremot har jag svårt att hitta serier som faller mig i smaken numera. Har ni några tips? Något jag ABSOLUT INTE får missa? M
#1 - - Elsa:

Banshee är ett tips! Väldigt spännande serie med en intressant handling :) Vet inte om du gillar sådana serier, men den är värd ett försök i alla fall. Jag älskar den, men jag älskar i princip alla genrer ;)

Svar: Åh, tack så mycket! Ska kolla in ;)
tvdorkss.blogg.se

Till top