Sammanfattning: Lost säsong 4

Lost, Säsongssammanfattningar / Permalink / 1
 
Eftersom det bara var 14 avsnitt av den fjärde säsongen, gick den ganska snabbt att se klart. Säsong fyra, måste jag nog säga har varit den mest spännande säsongen hittills, och minst sagt förvirrande. Jag tycker ändå att jag har hängt med ganska bra, men ibland måste jag verkligen stanna upp och tänka efter vad det är som händer. 
 
Det största den här säsongen har ju varit framtidshoppen för de så kallade Oceanic Six. I början var det förvirrande varför det var just dem, varför Kates barn helt plötsligt hette Aaron, och varför Jins namn stod på en gravsten. I säsongsfinalen fick man som tur var reda på detta. Claire gick in i djungeln och lämnade Aaron för att följa efter sin pappa (som btw även är Jacks pappa). Detta vill jag däremot veta varför hon gjorde. Det måste finnas någon riktigt bra förklaring till det. Jin fick man se antagligen dö på båten som sprängdes, och Sun och resten som lämnade precis när han stod uppe på däcket och skrek. Så jäkla ledsamt det var... Jag hoppas verkligen inte han är död på riktigt, men man vet aldrig med Lost. 
 
På slutet tror jag Jack ångrade lite allt han har stått för, att människorna från båten skulle rädda dem. Har alltid känt på mig att Locke har haft rätt, och det hade han ju. Ön flyttade sig precis när de skulle landa, och nu måste alla sex åka tillbaka tillsammans med den döda John Locke (?!). Varför och hur dog han, och hur kom Ben ifrån ön? Var det inte han som sa att någon måste offra sig för att ön skulle kunna flytta på sig? 
 
Det ska bli riktigt spännande att se hur de löser detta, och hur de tar sig tillbaka. Jag menar, Hurley sitter på ett mentalsjukhus, Sayid mördar folk hit och dit, Sun är också ute efter hämnd, Jack är som han är, och Kate verkar inte heller så peppad för den idén. När de väl kommer tillbaka (vilket jag antar att de kommer göra) så hoppas jag verkligen att alla är kvar och att ingen kvarstånde på ön har dött. Och en sak till... herregud vad roligt det var att se Jack och Kate tillsammans. Blev så glad. M
#1 - - Towe:

Säsong 4 är nog faktiskt min favoritsäsong efter säsong 1. Tycker den är grymt bra. Älskade flashforwardsen och hur man bit för bit får reda på vad det var som hände.

Svar: Ja, du har rätt. Säsong fyra är riktigt bra! Man har liksom fått en ännu större blick över vilka de var och blev efter allt. Hoppas att alla mina frågor bara klarnar upp snart ;)
tvdorkss.blogg.se

Till top