Sammanfattning: Criminal Minds säsong 6 & 7

Criminal Minds / Permalink / 0
 
Det tog ett bra tag men jag är äntligen klar med både säsong 6 & 7. Efter några dagars maraton tittande, varav jag satte rekord för flest avsnitt på en dag med 10 st, så är jag äntligen klar. Och emot vad alla andra verka tycka så har jag tyckt att det varit två riktigt bra säsonger och definitivt topp fem av hela serien. Älskar den här serien och hur jag aldrig kan sluta titta vidare. 
 
Vart ska man börja? Säsong 6 känns lämpligt. Hela säsongen var så himla spännande i sig men framförallt Emily's story. Allt med Doyle och om hennes förflutna med Interpool var för mig jätteintressant. Kunde inte hålla mig ifrån serien, avsnitt efter avsnitt i hopp om att få reda på mer saker. Satt verkligen klistrad. Det var i slutet som jag såg tio avsnitt, när alla pusselbitar började falla på plats. Om varför Emily skyddade alla ifrån Doyle, för hur farlig kunde han egentligen vara? Väldigt tydligen. Så när det kom fram att han hade en son och att hon skyddade honom och att han egentligen inte var död var mitt huvud helt borta. För Emily "dog" ju i säsongsavslutningen och lämnade Derek förkrossad och Doyle på fri fot. Och mitt framförallt mitt hjärta krossat. Hon är/var verkligen min favorit och jag kunde inte riktigt tro att det var sant. 
 
MEN hon var aldrig död och kom tillbaka i säsong 7 tillsammans med J.J som heller inte hade varit med i säsong 6 och då var jag så glad att jag knappt fattade vad som hände på tv:n. Allt var så spännande, går inte att beskriva. Hela säsongen hade byggt upp för det här och när det väl hände så var jag inte riktigt beredd. Det här är inte som någon annan serie jag sett vilket gjorde att hela jag blev väldigt ckockad. Hur man kan avsluta en sådan händelserik säsong med den cliffhangern och sedan komma tillbaka med ett lika stort öppningsavsnitt. Bam, allt jag har att säga. Om det är något den här serien är bra på förutom att lösa mord så är det avslut och öppningar. Avgudar skaparna för de här två säsongern. 
 
Annars så har jag som den hopplösa romantikern jag är gråtit och skrattat över bland annat J.J och Will's förhållande. Säsongsavslutningen av säsong 7 krossade mitt hjärta på så många olika sätt. Will höll på att dö och att se J.J i sån panik över både han och Henry var hemskt. Inte nog med det så var Emily i fara ett antal gånger hon också. Men det värsta var slutet, visst J.J gifte sig, men det var också slutet för Emily Prentiss. I storyväg så förstår jag varför hon var tvungen att lämna, hennes karaktär hade växt ifrån allt det här och var redo för nya saker. Men för mig själv så var/ är fortfarande detta inte okej. Det är tur att hon kommer tillbaka i säsong nio för jag saknar henne redan. Dansen mellan Derek och Emily var för perfekt, endgame eller vadå? Jag bara vet det, som de hintar hela tiden och har gjort under alla säsonger om de två. Bäst för skaparna att de slutar tillsammans. 
 
Vet inte vad mer jag ska säga. Tror jag fick ut mina känslor i det här inlägget. Så det har varit två kickass, rollercoaster säsonger och jag har så mycket kärlek för de här karaktärerna och den här serien. Ser fram emot de två närmsta säsongerna och förhoppningsvis en tionde efter det. E 
 
Till top