Nikita: 4x01 "Wanted"

Nikita / Permalink / 0
 
Äntligen är Nikita tillbaka, är så himla taggad på den här säsongen trots att det är seriens sista. Nikita har aldrig tagit något långsamt framåtutan hela tiden överraskat med den ena twisten efter den andra. Andra serier (hm, pll) borde ta åt sig, har nämligen aldrig varit så intresserad och investerad i en sån här serie som jag var med denna. Helt klart en av mina favoriter. 
 
Till avsnittet nu då. Blev inte besviken det minsta, tyckte faktiskt avsnitt var en bra början sen där de slutade förra säsongen. Gjorde så ont i mitt hjärta att se Nikita on the run utan Michael att vända sig till. Visst hon hade ett val och hon valde sig själv, men ändå så hemskt att se. De är så fina ihop men jag hoppas ändå att de väntar med att de blir tillsammans tills slutet, perfekta avslutet. 
 
Annars så älskar jag hela idén med flyplanet, känns som att de mer kommer någonstans än om skulle varit fast i något hus någonstans. Trodde dock att den skulle vara mer hightech än så faktiskt. Storyn visste man sedan innan vad den skulle handla om så det var skönt att de bara hoppade direkt in i mtachen så att säga och skippade all introduktion. Sista säsongen, de som kollar har gjort det förut och vet redan allt, bra tycker jag. Men är det bara jag eller börjar Amanda kännas mindre creppy? När hon säger saker som indikerar att hon har en plan blir jag inte lika "ohh nooo" som förut eftersom att skulle hon inte ha en plan så skulle det vara ännu mer creppy. Hatar dock att hon och the shop har allierade överallt. Ge the good guys en chans hallå? Ser mycket fram emot kommande avsnitt och vad som kommer hända. E 
 
Till top