Sammanfattning: Gilmore Girls säsong 6

Gilmore Girls, Säsongssammanfattningar / Permalink / 0
 
Bästa avsnittet: Avsnittet då Rory och Lorelai äntligen pratar igen, och hon bestämmer sig för att flytta hem och börja skolan igen. Det var ett glatt avsnitt. Man väntade ju i en evighet på att de skulle bli vänner igen, känns det som, för i slutet blev deras bråk lite tröttsamt. 

Bästa karaktären: Min favoritkarktär är absolut Rory. Hon kanske inte visade sin bästa sida i början av säsongen, att hon hoppade av Yale och flyttade in hos Emily & Richard. Men på ett sätt var det ändå en bekräftelse på att serien helt enkelt inte var lika bra utan henne och Lorelais nära relation. 

Snyggaste karaktären: Logan och Jess!

Bästa paret: Jag älskar Luke/Lorelai. Men jag måste säga att denna säsongen inte har varit lika bra, och jag tror att det beror mycket på paren. Luke och Lorelai bestämde sig för att gifta sig, och till en början såg allting jättebra ut. Tills Lukes 12-åriga dotter kom in i bilden, och helt plötsligt var han tvungen att skjuta upp bröllopet. Jag kan förstå att det var mycket att ta in, att man får reda på att man har en dotter man inte vetat om, men ändå. Deras planerade bröllop var ju inte förrän några månader framåt, så varför skulle det inte kunnat fungera? Till och med Emily och Richard som tänkte köpa ett hus till dem som bröllopspresent. Blev så ledsen nu i slutet när Lorelai gick till Christopher. 
 
Bäst i säsongen: Kunde lika gärna ha satt Rory/Jess som bästa paret. Lite surt var det när de inte kunde börja dejta igen efter att hon kom till hans bokgrej. I det läget ville jag så gärna att hon bara skulle stanna med honom. Men sen samtidigt så har jag ingenting emot Logan, och jag kan faktiskt se Rory tillsammans med honom lika mycket som med Jess. Där har jag lite delade åsikter, och tro mig, det är väldigt jobbigt. Kan verkligen inte bestämma mig! Störde mig dock väldigt mycket på hur Logan betedde sig när Jess kom tillbaka första gången. 

Värst i säsongen: April. Värst och värst, men i grund och botten var det ju faktiskt hon som förstörde för Luke och Lorelai. Tänkte också på en sak nu i slutet när Lorelai gick till Chris. Hon kan få vara med honom hur mycket hon vill nu, men i slutet av dagen är det Luke som alltid är där för henne och Rory, med eller utan Christopher. Och det kommer nog aldrig ändras. Hoppas hon hinner inse det innan serien är slut.
 
Övriga kommentarer: Även om denna säsongen inte var min favorit av de alla, kan jag inte hjälpa att tycka att denna serien är så underbart bra. Jag älskar ALLT, verkligen allt med den. Tvivlar starkt på att det kommer komma någon serie som är bättre. 
Till top