Sammanfattning: Buffy the Vampire Slayer säsong 6

 
Bästa avsnittet: Musikalavsnittet 6x07 "Once More, With Feeling", lätt! Det var så himla roligt att alla helt plötsligt brast ut i sång. Och att det var sanningen de sjöng också! Ett musikalavsnitt i en serie som Buffy kändes lite fel från början, men jag gillade det verkligen. Det fanns många bra avsnitt denna säsongen, men jag kommer inte ihåg vilket som är vilket. En mycket bra säsong överlag helt enkelt.

Bästa karaktären: Fortfarande Spike. Ingen slår honom. Däremot blev jag riktigt sur när han försökte våldta Buffy. Inte okej. Kändes nästan lite som Chuck/Blair i säsong fyra. Men på ett sätt var det ju bra, med tanke på att det var det som fick honom att vilja ha sin själ tillbaka. Eller ville han ens det? Jag tror han ville bli vampyr igen, och kunna bita folk, men att demonen missuppfattade på något sätt. Aja, bara positivt för oss.

Snyggaste karaktären: Spike.

Bästa paret: Vet inte riktigt om Spuffy kanske är det BÄSTA paret, men deras kemi kan däremot ingen neka. Jag älskar båda karaktärerna men när dom är tillsammans är de inte direkt den bästa förebilden för ett bra och starkt tv-par. Men missuppfatta mig inte, samtidigt ÄLSKAR jag de två, och jag vill mer än något annat att de ska kunna bli ett par på riktigt. Jag har fortfarande säsong sju som hopp, och med tanke på att Spike fick tillbaka sin själ nu, ser det väldigt ljust ut. 
 
Bäst i säsongen: Jag fullkomligt älskade Giles när han kom tillbaka. Han är så underbar, och jag har verkligen saknat honom nu när han inte har varit med hela säsongen. Förväntar mig att han ska stanna nu i sista säsongen i alla fall. Buffy/Spikes första kyss var ju också självklart en av de bästa sakerna i säsongen. 

Värst i säsongen: Willow blev för ond och bitchig på slutet tycker jag. Men samtidigt var det ju förståeligt eftersom Tara dog, precis efter de hade blivit sams igen (så himla tragiskt). Warren däremot, vilket jäkla äckel. Usch. 
 
Övriga kommentarer: Herregud vilken bra säsong. Så mörk och så bra. Saknade lite av humorn dock, men om man bortser från det; grym säsong. Känns så konstigt att det bara är en säsong kvar att se nu innan allt är slut. Beror på lite hur serien slutar, men jag tror inte att jag kommer ge Angel en chans. Gillade aldrig honom tillräckligt mycket för att jag ska kunna se en spinoff med honom. Vi får la se. M
#1 - - Towe:

Älskar musikalavsnittet! Helt klart ett av mina absoluta favoritavsnitt.

Buffy och Spike är ett av mina all time favoritpar men ja, det är ju ett dysfunktionellt och ibland väldigt destruktivt förhållande. Kan förstå om folk inte ville se dom tillsammans efter slutet på säsong 6. Men jag känner att ha honom klanta sig så rejält var det enda sättet att få honom att faktiskt vilja ha sin själ tillbaka. Deras relation i säsong 7 är det absolut bästa. Åh dom är så så fina då.

Svar: Ja, samma här. Riktigt bra och roligt avsnitt!
Jag kan verkligen tänka mig att deras förhållande blir helt annorlunda nu med hans själ tillbaka. För deras förhållande nu under säsong fem och sex har ju varit väldigt dysfunktionellt som du säger, men på ett sätt var ju det en del av storyn som gjorde att vi kom fram till deras förhoppningsvis fina förhållande i säsong sju. Jag tänkte ge mig in i den sista säsongen nu ikväll, och jag längtar redan!
tvdorkss.blogg.se

Till top