Pretty Little Liars: 3x21 "Out of Sight, Out of Mind"

Pretty Little Liars / Permalink / 0
 
Måste först bara kommentera den som (möjligtvis) dog i veckans avsnitt, nämligen Toby. Trodde aldrig att dom skulle ta bort en så viktig karaktär som jag tycker att han är, så efter att ha läst många olika seriebloggar har jag kommit fram till att det inte kan vara sant. För om man tänker på det, och verkligen tänker efter så tror jag inte att någon tror på det. Vad den här serien vill göra när någon dör eller försvinner är att skicka ett meddelande till oss som tittar, väcka tankar. Så om man ska se det i perspektiv från seriens synvinkel, så har de antingen gjort det så att Toby "dog" för att han faktiskt insåg sin kärlek Spencer och vänskap till Emily, han kunde inte göra det han höll på med längre, och dog alltså pga av det. Ja, han ramlade inte direkt bara omkull av kärlek utan Mona dödade antagligen honom, för att han längre inte kunde användas. Eller så har de bara fake-dödat honom för att tjejerna ska tro på det, så att han kan göra saker mot dom helt omisstänksamt. För vem misstänker en död person? Som dom dessutom sett död, eller jag sett och sett det kunde ha varit vem som helst. 
 
Och det är det som är intressant med den här serien ibland, man tror man har koll på läget men under ytan händer en massa saker som påverkar serien mer än vad man tror. För när dom numera dödar människor i den här serien man vet inte vad man ska tro eller vad det är dom menar? Är han död eller inte? Varför dog han? Är det för att han älskar Spencer? osv.. man vet helt enkelt inte vad man ska förvänta sig. Såhär ser jag på serien när jag kollar på den, man är så inne i vem som egentligen kan vara A och vem som faktiskt dödade Ali, men vill veta så mycket för det som sagt är intressant, men när avsnittet är över kan jag tycka att serien är seg. Det tar för lång tid, dom drar ut på det alldeles för mycket. Tror dock att säsongsfinalen kan bli riktigt bra, får hålla tummarna för det. 
 
Nu blev det här inte så mycket till recension, men hade ändå inget mer att komma med, bättre blir det nästa vecka då jag känner på mig att avsnittet kommer bli riktigt bra. Mona och Spencer på Radley,det kan inget annat än bli bra. E 
 
Till top