Nikita: 4x04 "Pay Off" 4x05 "Bubble"

Nikita / Permalink / 0
 
 
Förra veckans avsnitt gjorde jag aldrig någon recension på, kommer inte ihåg varför men gör den nu istället. Det händer så mycket hela tiden att jag har svårt att hänga med. Att få in ett avslut på 6 avsnitt kan inte vara lätt alls och efter veckans avsnitt vet inte jag riktigt hur det kommer sluta om ens alls. 
 
Så "the shop" var alltså inte bara Jones och Amanda och deras företag utan det finns 7 andra medarbetare som är placerade någonstans i världen och gör precis likadant som de här två gjort inom USA. Kom igen? Hur ska dom lösa det här nudå? Michael, Birkoff, Sam, och Sonia sitter fast i något hus mitt ute i ingenstans medan Alex och Nikita ska försöka lösa det här själva? Känns som en orealistisk ide men ändå så badass. Fick rysningar när Nikita ringde Alex och när avsnittet kom till sitt slut. Det var så allt började och då är det riktigt roligt att det även är så det kommer sluta. 
 
Men Amanda, seriöst? Finns det någon sjukare än henne? Hur i hela hell tror hon att hon ska ta över allting? En mer maktgalen människa får man leta efter. Finns inget på denna jord som kommer vara lika tillfredställande än att se henne en gång för alla dö. Låter hemskt men jag längtar. Förhoppningsvis faller the shop på köpet, det känns däremot inte lika troligt men håller tummarna ändå. 
 
Nu till det jobbigaste avslut den här serien någonsin haft på ett avsnitt. Ryan, älskade, underbart smarta Ryan. Visste att någon skulle dö men inte han. Varför han? Satt här och typ skrek och hoppade av glädje och sen i nästa sekund av ilska. Trodde han skulle klara sig där ett tag, för jag har aldrig sett honom så badass. Men han kunde ju inte direkt överleva både att bli skjuten och sen fallet ifrån fönstret. Åh, det är alltid lika hemskt när en karaktär dör men det här var riktigt hemskt, satt och grät ett bra tag där. Som tur var dog han för en anledning och det en bra sådan. Hoppas att efter det här nu at vi får det bästa avslutet på den här serien, för dom förtjänar det mer än någon annan. Men mer sentimentalitet ifrån mig nästa vecka, sista avsnittet har ju inte ens visats än. E 
Till top