Recension: Smash

Recensioner - ny serie / Permalink / 0

Har sätt några avsnitt av den nya serien Smash. Och egentligen har den allt jag gillar med en tv serie, musik, musikal framträden, brodway och såklart drama. Men av någon anledning tycker jag inte att den var bra, kankse att jag drar för snabba slutsatser så därför ska jag se några avsnitt till. Men första avsnittet drog inte med mig, och om det inte gör det så är det oftast ingen ide att fortsätta men gör ett undantag nu. Annars tyckte jag mkt om visa saker, som tex musiken, huvudrollen Karen och själva storyn för Marilyn Monroe musikalen. Men som en helhet, inte så mkt. Ska defintivt göra en fortsättning på min recension efter några fler avsnitt. Vem vet jag kankse ändrar mig? E

Här en beskrivning av serien från tv3 där Smash nu visas.
"Jakten på rollen som Marilyn Monroe i en Broadwaymusikal är den röda tråden i Smash. Frågan är hur mycket Ivy och Karen är beredda att offra för huvudrollen.

Intriger, vassa armbågar och musikalnummer är kryddan i Smash som beskrivits som en vuxen variant av Glee. I rollerna ser vi bland andra Debra Messing och Anjelica Houston. Premiären i USA sågs av 11,5 miljoner amerikaner. Succéserien är skapad av demonregissören Steven Spielberg.

I Smash möter vi stjärnor på Broadway som kämpar för en ny succé genom att sätta upp en musikal baserad på Marilyn Monroes liv. Men kompositören Tom (Christian Borle) och manusförfattaren Julia (Debra Messing) är inte helt överens om vilken väg de ska gå.De får panik när ett av de bästa numren läcker ut på Youtube. Men videon blir en formidabel succé. Producenten Eileen Rand (Anjelica Huston) vittrar framgång och ger sig in i leken.Nu börjar jakten på den perfekta huvudrollsinnehavaren. Ivy Bell (Megan Hilty) är det givna valet eftersom hon sjunger i Youtube-klippet. Men Karen (Katharine McPhee) golvar alla på sin audition. Frågan är hur långt hon är beredd att gå för drömrollen som Marilyn. Regissören Derek (Jack Daveport) testar Karens gränser när han bjuder hem henne till sin lägenhet.Smash sågs av 11,5 miljoner amerikaner på premiären den 6 februari på NBC i USA. Bakom serien står demonregissören Steven Spielberg.Smash är en innovativ dramaserie som låter oss följa processen bakom en Broadwaymusikal. Den har beskrivits i amerikansk press som en vuxnare och lite smartare variant av Glee med flera specialskrivna musikalnummer."

Här är även för er som är intresserade en promo för serien.
.

Till top