The Vampire Diaries: 4x07 "My Brother's Keeper"

The Vampire Diaries / Permalink / 2
 
Som jag har väntat på detta avsnittet, och gud vad besviken jag blev. Det känns som att de försöker att hitta utvägar för både Delena och Klaroline. Jag menar, först detta med att Elena tydligen är sired till Damon. Vafasen, känner jag bara. Stackars Damon, kan aldrig bli omtyckt och älskad på riktigt. All cred går ju hela tiden till Stefan. Stefan hit och Stefan dit. Alla älskar Stefan. Förlåt, men i detta avsnittet var han och Caroline riktigt taskiga. Gillade verkligen inte dem. Caroline har alltid varit min favoritkaraktär, men nej, inte i nuläget.
 
Och sen detta med att Caroline egentligen bara går ut med Klaus för att hon och Tyler har någon konstig plan. Stackars Klaus. De fina männen blir sårade... I vilket fall, så hade Klaroline väldigt fina scener tillsammans. Särskilt när han läste upp massa grejer från det där pappret, och både skrattade. Fint. Men, fortfarande tråkigt att de förhållanden i alla fall jag har väntat på mest av allt, har en stor twist bakom sig.
 
Om man bortser från att alla Delena-fans i stort sett blev lurade, så gjorde äntligen Damon och Elena det. Så himla fina dom är tillsammans. Visst alla tjatar om att Stefan är hennes soulmate och blablabla, MEN jag tycker verkligen inte de passar ihop just nu. Det är Damons tur nu, för en gångs skull.
 
Måste bara nämna detta med the cure också. Tycker det börjar bli lite tröttsamt att Stefan ska vara så beroende av att få tillbaka Elena som hon var förut. När det är äkta kärlek, ska man inte acceptera varandras både bra och dåliga sidor då? Eller? Så jag tycker att Jeremy kan dra och döda vampyrer i typ Europa eller något, och sen komma tillbaka när han har mer kontroll. För det skulle vara så hiiiiimla tråkigt om Elena blir botad och går tillbaka med sitt gulligull med Stefan.
 
Känns som att jag bara har kritiserat avsnittet, men jag tycker det var bra. Får leva på Delena- och Klarolinescenerna för ett bra tag nu. M
#1 - - Bea - Seriesnack.blogg.se:

Håller helt med dig! Stefan borde acceptera Elena för den hon är. Damon älskar henne oavsett om hon är mänsklig eller vampyr.

Svar: Ja precis? Stefan kan bara dra...
tvdorkss.blogg.se

#2 - - B:

Du kan ju knappast säga att Klaus är en av dom fina männen? Verkar som alla har glömt vad han gjort i tidigare säsonger? haha Missförstå mig inte, tycker inte det skulle va helt fel med honom o Caroline tsmns men man kan ju inte bara bortse från allt dumt han gjort o att hon ska slänga sig i armarna på honom bara sådär, lär nog ta ett tag :P

Svar: Haha, kanske inte så. Men nu tänkte jag mer på hur fin han är runt Caroline :)
tvdorkss.blogg.se

Till top