Parenthood: 5x11 "Promises"

Parenthood / Permalink / 0
 
Igår var Parenthood äntligen tillbaka i USA från vinteruppehållet med nytt avsnitt, och det var lika bra som vanligt. 
 
Hela situationen med Julia och Joel är så himla messed up. Jag förstår att det kanske har varit hur jobbigt som helst för Julia nu när det har varit en omvänd situation med jobben och det, och att de därför inte längre har någon kontakt med varandra. Från mitt håll känns det lite som att Julia har byggt upp detta själv eftersom hon inte kan hantera att Joel lyckas. När man skriver ut det så, känns det otroligt konstigt, och ännu konstigare är det att hon kysste Ed tillbaka. Joel förtjänar verkligen inget av det, då han ALLTID har ställt upp för sin fru no matter what. Jag stör mig på att hon är så himla otacksam. Vet ärligt talat inte vad de ska göra för att lösa hela grejen, men om det slutar i skilsmässa vet jag inte vad jag gör. Mitt favoritpar... Jag gillade i alla fall att Adam och Crosby ställde upp för henne, och allra roligast är ju Crosby som vanligt. De är allt fina, de där bröderna. 
 
Åh, Amy och Drew är så fina tillsammans. Stör mig något otroligt på Nathalie nu... Om man har sagt nej så får man väl för tusan stå för det också, och inte hålla på och "dregla" över killen i alla fall. Det var ju liksom hon som sa att de bara skulle vara vänner. Och sedan tycker jag synd om Drew, eftersom det inte verkar som att han riktigt har släppt Nathalie med tanke på hans blick på slutet när Amy bestämde sig för att stanna. Ser fram emot denna storylinen faktiskt. 
 
Jag har aldrig tänkt på att Hank faktiskt kan ha asperger, men när man tänker efter så stämmer det ju in ganska bra. Han och Max har alltid varit lika, och de är alltid roliga att följa. Gillade på slutet när Max sa förlåt och det, för det känns som att Hank fick upp ögonen lite extra när han fick det där utbrottet. M
Till top