Sammanfattning: Buffy the Vampire Slayer säsong 3

 
Jag vet inte vad det är med mig och tredje säsonger. Haha. Vilken serie jag än tittar på är det alltid S3 som tar längst tid. Så konstigt. Men faktiskt, så måste jag säga att denna säsongen av Buffy inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Ändå bra, men det saknades något. 
 
Bästa avsnittet: 3x09 "The Wish" tyckte jag var ett av de bättre avsnitten i alla fall. Det är spännande att få se sånna "what if?"-avsnitt. Att få se både Xander och Willow vara badass vampyrer var riktigt roligt. Säsongsavslutningen var också bra. Älskar graduation, och här blev det ju extra bra när alla elever helt plötsligt tog fram vapen under deras kläder. Loved it! 

Bästa karaktären: Buffy har växt jättemycket denna säsongen, och accepterat att hon faktiskt inte kan göra någonting åt sitt öde, så därför blir hon min favorit. Xander är fortfarande lika rolig (haha, LOL på det avsnittet han hängde med skolans badboy för att gräva upp sina döda polare).

Snyggaste karaktären: Får väl säga Angel här. Spike var ju bara med i ett ynka avsnitt denna säsongen...

Bästa paret: Willow/Oz. Tycker om de tillsammans, och att han hela tiden är så snäll mot henne. Det är så fint. Jag tycker Angel blev lite tråkig, och samma med Buffy när hon är i närheten av honom. Hon blir lite för blödig då för min smak. Tur att han försvinner till sin spin-off nu. 
 
Bäst i säsongen: Jag älskade jag när Angel och Buffy lurade Faith. Älskar när man verkligen grundlurar folk i serier, hehe. Faiths min när Angel sa "-second best". Priceless. Och att Giles hade kallat på den där demonen, som skulle ta Angels själ. Så awesome var det. Sen måste ju Spikes återkomst vara en av de bästa sakerna i säsongen. 

Värst i säsongen: Till en början gillade jag faktiskt Faith. Trodde på riktigt hon ville vara en del av the Scooby gang. Men när hon dödade den där mannen, och gick över till borgmästarens sida. USCH. Vilken äcklig karaktär det blev helt plötsligt. Och sen var borgmästarstoryn lite tråkig i jämförelse med de två andra säsongernas villian. Och juste, det känns konstigt att de inte kommer ha fler hemliga möten i skolbiblioteket. Det brann visserligen upp, men ändå. Sad. 
 
Övriga kommentarer: Av vad jag har läst så kommer inte Cordelia vara med något mer. Stämmer verkligen det? Jag hoppas att säsong fyra blir bättre. Det är så tråkigt om man tar uppehåll mitt i säsongen, som jag gjorde här.
#1 - - Towe:

Den tredje säsongen är den sämsta enligt mig. Men sen blir det bara bättre. Sträckollade säsong 4-7. Det var då jag blev riktigt fast. Och ja, Cordelia sticker till spinoffen hon med.

Svar: Åh det låter bra! Ser fram emot Spike som regular. Det var så. För jag läste att Joss Whedon inte visste vad han skulle göra med Cordelia i Buffy, så därför gick hon över till spin offen. Ahaaa, tack!
tvdorkss.blogg.se

Till top