Friday Night Lights

Övriga serier / Permalink / 2
Hej vänner! 6 månader sedan sist. Tiden går kan man minst sagt säga. Ville mest bara kika in här, kolla läget och till och med göra ett litet inlägg om en serie som jag under några månader har tittat på. Nämligen Friday Night Lights!
 
Kort och gott... En riktig kvalitetsserie som tog mig med storm. Jag har alltid velat se serien, och det passar väl ännu bättre nu så här nästan 10 år efter alla andra. Innan jag säger någonting annat är det väldigt viktigt att alla någon gång ser den här serien! Skämt å sido, men gör er själva en tjänst. Detta är kult, och jag är verkligen inte förvånad över alla Emmys den har fått ta emot. Se upp för spoilers hädanefter. 
 
 
Jag totalälskar att Tami och Eric håller ihop genom hela serien. Oavsett vad de gör så går de igenom det tillsammans. Inga otroheter och inga separationsbeläggande intriger. Tack för det. TV-världen behöver fler starka par som faktiskt inte behöver kaos hela, hela tiden. Och jag är ännu gladare över att det slutade, då Eric faktiskt svalde sin stolthet och gjorde så att serien i stort sätt började om från början. 
 
Älskar även Tim/Lyla, vilket kind of ended efter säsong tre, vilket var väldigt tråkigt. Likaså många orginalkaraktärer, och istället fick flera nya ta plats. Har lite blandade känslor kring dem, men det faktum att Coach byggde upp hela laget från scratch gör allt mycket mycket bättre. Saknade liksom Matty, Tim (the school boy), Smash, Lyla och till viss del även Jason. Gillade inte att Tim var med så lite på slutet heller... 
 
MEN jag är så nöjd över serien. Älskar hur den är så karaktärsbaserad och bygger på deras känslor och agerande. Jag har nog faktiskt aldrig sett en sådan serie förut, och det är det som gör den så unik. Tack för en underbart mysig sensommar/höst, FNL. Och självklart måste jag avsluta med ett favvocitat: Clear Eyes, Full Hearts, Can't Lose. M
#1 - - [Anna]:

Jag såg friday night lights i sommar och älskade den!! :) En serie man måste se om snart igen känner jag :)

Svar: Ja, verkligen!!! En helt underbar serie
tvdorkss.blogg.se

#2 - - Emelie Karlsson:

Åh vad kul med ett inlägg här igen!! xx

Svar: Åh, tack! Vad roligt att du känner så!
tvdorkss.blogg.se

Till top