Sammanfattning: Sons of Anarchy säsong 5

Säsongssammanfattningar, Övriga serier / Permalink / 0
Hallå där! Hur är det med er? Med mig är det jättebra. Något jag däremot inte kan förstå är att alla serier snart är tillbaka med nya säsonger. Hur galet känns inte det? De gick ju nyss på paus, känns det som i alla fall. Mitt schema för denna höst är lite knapert, men jag gillar faktiskt att ha det så. Parenthood, Downton Abbey, Grey's Anatomy, Scandal och TVD är det i vilket fall just nu. Hart of Dixie börjar ju inte förrän i vinter. Och sen Sons of Anarchy då, som ni ska få en sammanfattning på nu. Endast en säsong kvar nu till jag är i fas för säsong sju som i och för sig redan har dragit igång. 
 
 
Snacka om händelserik säsong! Jag var så himla taggad på att se Jax som president efter förra säsongen, men jag får nog äta upp det en aning, även om det var skönt att Clay försvann från den positionen. Jax har ju blivit den nya Clay, sort of. Men allt har så klart sin grund i Opies död (!!!!!!!!!!!). Blev SÅ ledsen när jag insåg vad som var påväg att hända där inne i fängelset, och killarnas reaktioner. Usch vad hemskt det var. Hade nog alltid en liten inre önskan om att det var Jax och Opie TILLSAMMANS som tog tillbaka klubben till det den en gång var, och levde lyckliga i alla sina dar med sina respektive. Men vad förväntar man sig in the Sutter-world. Blir ledsen bara jag tänker på det. 
 
Som sagt, Jax har verkligen blivit en mörk person och vem mer än jag blev otroligt förvånade när han inte gjorde ett smack när Tara blev upplockad för mordet. VAD HÅLLER HAN PÅ MED liksom? Tycker det var väldigt bra av Tara att äntligen ta tag i sitt liv med jobbet och bara dra med pojkarna. Jag kan tycka att om Jax verkligen brydde sig mer om sin familj än klubben hade han sett vad som pågick runt om honom och på så sätt skickat iväg Tara och pojkarna för att hålla dem säkra. Men man kan ju inte få allt.
 
De enda gångerna jag har gillat Gemma är när hon har varit med Nero. Annars har jag avskytt henne, som vanligt. Blir förvånad om det skulle vara någon annan än henne som avslöjade Tara. USCH!! Och Clay. För en sekund tyckte jag synd om honom på slutet, men när man sedan tänker på allt han gjort är den tanken som bortblåst. 
 
Ska bli mycket spännande att se vad som händer nu med både Tara och Clay. Och en sak till - Jag älskar Chibs. Bästa karaktären, lätt. M
Till top