The Vampire Diaries: 6x01 "I'll Remember"

The Vampire Diaries / Permalink / 0
 
Hej hej, Emilie här. Inte vanligt att jag bloggar men mollan och jag ansåg att det kanske vore bäst om jag recenserade den här gången, haha. Yes, där var alltså The Vampire Diaries tillbaka. Har befunnit mig i Turkiet hela veckan och inte kunnat se avsnittet förrän idag. Tror inte så många kommer tycka om mig efter det här, men haters gonna hate.. 
 
Jag blev besviken, verkligen. Det här är en serie jag alltid längtat till, saknat när den har haft paus och följt slaviskt. Visst har jag om någon alltid varit mycket kritisk, och kanske aldrig gett serien creed för deras kreativa sida. Men det för att jag anser att ibland räcker det med less is more och för att jag bryr mig. Jag älskar den här serien, den har hållt en fast som kedja och man har aldrig kunnat släppa taget. Min favorit av alla serier som nu visas men ja, jag blev besviken idag. 
 
Det den här serien alltid har varit bra på är att bygga storylines runt saker som inte har varit alltför allvarligt (för att vara TVD då alltså ;),  som i säsong ett, deras största problem ett tag var Vicki eller Katherine. Och jag saknar det, en serie ska få utvecklas men det är heller inget fel med att älska och sakna den som den var. Det bra med avsnittet tycker jag var att Caroline, älskade blonda optimist, förgyllde avsnittet. Väntar bara på att hon ska övertala Stefan om att komma tillbaka, hjälpa honom save the day, få tillbaka Damon och Bonnie så att vi kan gå tillbaka till att hela gänget kämpar emot ondskan. Alaric är tillbaka och det finns ingen bättre eller mer välförtjänt till den platsen, han bara ska vara med och that's it. Resten var bara tråkigt, var är allas kämparglöd? Jag hoppas iaf att säsongen fortsätter starkare än den började och att känslan av att aldrig sluta kolla kommer tillbaka igen, och stannar där. För är detta sista säsongen så hoppas jag att de kliver ur rutan with a bang. E 
 
Till top