Sammanfattning: Arrow (säsong 1 + 2x01-2x09)

Arrow, Säsongssammanfattningar / Permalink / 0
Det tog några år (haha), men nu är jag snaaart ikapp med Arrow inför den tredje säsongen som startar imorgon. Som ni ser i rubriken kommer det bli en liten blandning av tankar kring säsong ett och nio avsnitt in på den andra säsongen. I alla fall. Är så nöjd med den här serien! CW-style in its purest form. Tyckte om den redan från början, och det har faktiskt fortsatt så. Mycket bra betyg från min sida alltså. 
 
 
I början var nog alla lite obekväma i sina kläder (så klart), men numera njuter jag av varje scen med trion. Syftar alltså på Oliver, Felicity och Diggle. Snacka om perfect match. När man tittar på bilder på Stephen Amell (han som spelar Oliver) så ser han väldigt stel ut, men jag är glad över att hans beteende inte är det i serien. Hade varit för jobbigt.. I vilket fall. Hela konceptet med Oliver som hjälte och hans två medhjälpare är underbart att se. Fullkomligt älskar det. 
 
Oj vad jag vill se Oliver och Felicity tillsammans! Som alla andra 95% av tittarna är jag inget superfan av Laurel (endast när hon är med sin pappa). Det bara sprakar ju om Oliver och Felicity, så jag hoppas verkligen vi får utdelning snart. Men som vanligt drar de väl ut på det i några säsonger till. Roy och Thea är även de ett par jag gillar. Läste ju att han skulle lämna Teen Wolf för Arrow, och jag tycker faktiskt att han passar mycket bättre här. 
 
Jag tycker faktiskt om scenerna ifrån ön. Känns lite som Lost, så det gillar jag. Blev inte ens förvånad att Sarah poppade upp i skärmen igen och att hon också var med på ön. Gillar inte henne speciellt mycket, men det skulle vara fint att få se henne återförenas med Laurel. Och på tal om ön, tråkigt att Shado dog, men något ännu tråkigare är att Slade lever. Vill inte att han ska vara Olivers fiende. De var ju bästa vänner.... Nästan. 
 
Sedan måste jag ju nämna Tommys död också. Väldigt ledsamt, men om jag ska vara helt ärlig så saknar jag honom inte jättemycket. Han och Laurel hade kunnat få dra och vara lyckliga i alla sina dar, men men. Jag undrar faktiskt vad som kommer hända med hennes karaktär. Oliver och Felicity lär vara endgame (författarna kan inte neka deras kemi) så vi får väl se vad som händer med Laurel. 
 
Lite typiskt att jag inte började titta tidigare, för då hade jag ju varit redo för starten av säsong tre imorgon. Får helt enkelt bara hålla mig undan seriebloggar för några dagar, haha. M
Till top