Sammanfattning: Arrow (2x10 - 3x01)

Arrow, Säsongssammanfattningar / Permalink / 0
 
My god vad jag tycker om den här serien! Måste först och främst kommentera på Oliver och Felicity. Vilket par! Kan tycka det var liiite tråkigt att man inte fick se tiden då Oliver faktiskt insåg att han tyckte om henne på det viset, men jag klagar verkligen inte på den utdelningen vi fick i säsongspremiären, för WOW! De kysstes ju!!! Även om det var lite pang på från Olivers sida så kan jag inte låta bli att tycka att det är megagulligt. Och hans leende på bilden ovan.... Smälter så fint. 
 
Den största delen av säsong två har ju fokuserat på Slade och hans armé. Det blev lite utdraget där i mitten, men mot slutet var det riktigt spännande. Mycket bra gjort av Oliver att inte döda honom utan istället sätta honom i en cell på ön. Det värsta med allt var att jag gillade Slade från början när man fick se han och Olivers bromance i säsong ett, men nej, det förstördes totalt. Slade dödade ju Moira for gods sake. Usch vad hemskt det var. Och inför Oliver och Thea också. Så sorgligt. 
 
Det blev faktiskt ett till stort dödsfall nu i början av säsong tre. Sarah. Hade verkligen inte något emot henne förutom när hon var med Oliver, så det är lite tråkigt att hon är död nu. Orkar inte heller att alla ska gå in i depp-mode nu... Det jag gillade var när Sarah sa till Oliver att han förtjänade någon som kunde ta från ljuset som fortfarande fanns inom honom och vid han och Felicitys kyss så var det ett starkt ljus bakom dem. Bara jag som tänkte på det, eller var det lite väl långsökt, haha? 
 
Ska bli väldigt spännande att se vad Thea har för sig nu när Malcom är tillbaka och hon vet att han är hennes pappa. Kan tänka mig att hon inom en snar framtid också lär sig hantera bågen! M
Till top