Hur går det med Brothers & Sisters då?

Brothers and Sisters / Permalink / 0
 
Har totalt glömt bort att skriva sammanfattningar efter säsongerna på Brothers & Sisters, som jag ska att jag skulle. Jag har nämligen kommit en bra bit, och är just nu i mitten av säsong tre. Det har ju faktiskt hänt en HEL del under den här tiden, och jag måste säga att jag har varit helt uppslukad av alltihopa. Det händer inte alltför ofta att jag vill titta på nästa avsnitt direkt efter en säsongsavslutning. Brukar vänta någon dag innan jag tar tag i det igen, men med den här charmiga serien går det bara inte. 
 
Jag älskar ALLT! Låter kanske lite clyshigt men vad gör man. Karaktärerena är så otroligt underbara allihopa, och jag förstår inte hur manusförfattarna har kunnat skriva och göra allt så klockrent. Det faktum att de absolut inte kan hålla hemligheter i familjen gör allting så roligt också. Mina två absoluta favvisar är som sagt Justin och Kevin. Så fina pojkar så, och båda två har varit med om ganska mycket. Justin har sedan sin tid i Irak och Afghanistan tagit droger, så i början var det mycket som spelade på det. Och nu hans relation med Rebecca som inte visade sig vara the mystical sibling after all. Skaparna kunde helt enkelt inte motstå deras kemi, och inte mig emot. Väldigt väldigt väldigt fint par. 
 
Kevin har sina stunder då han kan vara riktigt irriterande, men inget (och nu menar jag inget) slår hans humor och hans klockrena sätt att säga precis allt på. Det har aldrig hänt att jag sitter och skrattar högt till en dramaserie. Ni vet hur man sitter och småler ibland men aldrig riktigt gapskrattar. Det är i varje fall vad Kevin får mig att göra, och särskilt när det har något med Nora att göra. Så underbara!! Och hans förhållande med Scotty gör hans karaktär inte direkt sämre. 
 
McCallister och Kitty kan ju även dem vara århundradets grymmaste par. Älskar de två. Särskilt i början när allt var nytt och fräscht och man satt och höll tummarna att någon skulle lägga in en stöt. De är verkligen gjorda för varandra, och jag hoppas verkligen det löser sig med adoptionen så de får sin egna lilla familj. 
 
 
En annan karaktär som jag verkligen tycker om är Sarah. Hon har också en riktigt härlig humor, och lättar trots hennes humör ibland upp stämmningen bara av saker hon kommenterar. Att hon och Joe tillslut skiljde sig hade jag faktiskt inte räknat med, men det blir säkert bra tillslut i alla fall. Nu hade hon ju en liten fling med han Graham, och håller även på att starta upp ett företag från grunden med två andra killar. Kan bli en mycket bra storyline för henne. Nora går ju såklart heller inte att inte älska. Hennes kärlek till hennes familj gör så mycket till serien. 
 
Den som jag däremot stör mig på så att det kryper i hela mig är Holly. I början tänkte man "Amen okej, hon är nog ändå bara som alla andra bara det att hon älskade en gift man under hela sitt liv". Men gud så fel man kan ha. Nu mår jag lite illa varje gång jag ser hur hon beter sig och hennes fejkleende efteråt. Inte en rolig karaktär, och jag tycker det var på tiden att Tommy och Saul tillsammans bestämde sig för att ta ner henne. 
 
Tills vidare ska det bli spännande att se om de spinner vidare på Ryan-storyn och om hans pappa faktiskt berättade sanningen för honom. Ser verkligen fram emot resten av serien och vad den har att erbjuda. Jag är sååå glad att jag bestämde mig för att se den. Fantastiskt bra serie helt i min smak. M
Till top