Shonda-fredagarna är tillbaka!

Grey's Anatomy, Scandal / Permalink / 0
Så otroligt skönt att ha tillbaka både Scandal och Grey's Anatomy på fredagarna igen. Har verkligen saknat båda två, även om GA inte är on top of its game just nu. Var väldigt spänd på fortsättningarna, så här har ni mina tankar om avsnitten. 
 
 
Scandal: 3x11 "Ride, Sally, Ride"
Eftersom det var så längesedan man fick se något av serien, så hade jag glömt bort en hel del. Olivia som deras kampanjledare, Jake som ledare för B613 och Quinn och allt vad hon har spårat till. Och direkt när man kommer in i allt igen är det så jäkla bra. Tycker lite synd om er som har råkat missa denna fantastiska serie! Har saknat Olivia och Fitz så mycket, och herregud vad roligt det är att se att de fortfarande smyger runt med varandra. På ett sätt är det lite taskigt, men samtidigt var det ju Mellie som ville ha tillbaka Olivia. What does she expect? Haha.
 
Och sedan hela grejen med Sally och att hon ska ställa upp som kandidat emot Fitz. Så länge Olivia är på hans sida finns det väl inget som säger att han inte vinner, men jag förstår inte varför Sally ens vill försöka. Och varför sitter Cyrus och trycker på hennes hemlighet? Nu vet ju James om att även han är inblandad i mordet på Sallys man, vilket inte är särskilt bra. Egentligen är det helt sjukt vilken person Cyrus egentligen är. Spännande ska det i alla fall bli att se i framtiden vad som händer med honom, och om han faktiskt kommer få betala för allt. 
 
Vadå, så Rowan ska alltså döda Fitz? Känns stabilt. Det vet vi ju alla att det aldrig kommer ske, men det kan väl bli spännande att se vart de tar den storylinen. Och en sista sak, vad är det som händer med Quinn? Vem är hon ens längre? Sen när går hon så långt som att kidnappa ett barn. Blir så trött på henne...
 
 
Grey's Anatomy: 10x13 "Take It Back" 
Måste erkänna att jag har saknat Grey's väldigt mycket. Dessutom så var veckans avsnitt ovanligt bra. Hade helt förträngt att Alex pappa höll på att dö innan pausen, och att han nu faktiskt gjorde det. Jag hade förväntat mig lite mer än det faktiskt, och att de i alla fall försökte lappa ihop sin relation. Stackars Alex... 
 
Egentligen har det inte varit någon tvekan över vem April skulle välja. Så klart att det skulle bli Jackson, och det är jag glad över. Och de är dessutom gifta! Hur roligt är inte det? Tycker de har förtjänat att vara tillsammans nu ett väldigt bra tag, så jag är glad att de äntligen gjorde något åt saken. Det ska bli spännande att se hur alla reagerar, och hur de ska deala med Stephanie och Matthew. 
 
Och hur ska det här nya kontraktet gå ihop egentligen? Mycket av charmen med GA har ju varit det här med flirteriet på jobbet, och hur ska de klara sig utan det? Tur att de flesta i alla fall är gifta. Däremot förstår jag inte riktigt vart Alex fick frieriet ifrån? Det utanför "kyrkan" tyckte i alla fall inte jag lät som ett frieri. Detta får verkligen inte tära på deras relation. De har varit med om tillräckligt båda två. Men jag hoppas att de på något sätt löser det, och på grund av kontraktet kanske de ändå vill gifta sig. Lite tråkigt att kanske känna sig tvingad, dock. 
 
Är det bara jag som inte tror att det är Stephanie som har klagat på dem? Jag tror definitivt att det är Leah. Visserligen kan Stephanie vara inblandad, men med tanke på hur Leah blev playad av Arizona har jag ingen tvekan om att hon är bitter och vill ha sin payback. Men men, vi får se vad som händer. M
Till top