Sammanfattning: Sons of Anarchy säsong 2

Säsongssammanfattningar / Permalink / 1
 
Nu är jag klar med den andra säsongen av Sons of Anarchy, och det har minst sagt varit en med spänning. Dör lite vad den här serien är bra. Så otroligt spännande! 
 
Det stora denna säsongen har ju varit allt med Zobelle och Weston. Kan faktiskt inte beskriva hatet för de två människorna, och de tillsammans med Stahl åker lätt upp på listan över karaktärer jag avskyr mest av alla serier jag har sett. Usch. Att Gemma blev våldtagen av dem var verkligen hemskt, även om det fick henne att komma närmare Tara och Unser. Älskar alla deras relationer! Ville hela tiden att hon bara skulle berätta sanningen för Jax och Clay även om de kanske skulle dödat både Zobelle och Weston. På ett sätt blev det ju bättre eftersom hon väntade, så att det fick klubben att återförenas igen. Sedan gjorde det ju att de väntade och tog ner dem lite strategiskt istället för att bara köra pang på med en gång. 
 
Jag är i alla fall väldigt lättad över att Weston inte är vid liv längre, och Zobelle hoppas jag att vi aldrig mer ska få behöva se igen. Eller han kanske kommer tillbaka och vill ha revenge för hans lilla Polly? Vem vet? Hemskt bara att Gemma skulle behöva uthärda något sådant. Usch... 
 
Skönt också att Tig och Clay erkände för Opie att det var de som dödade Donna. Man visste väl att han inte skulle döda dem, men jag tycker ändå att han gjorde det på ett bra sätt. Han fick dem att känna av sorgen han hade litegrann. Och då ska vi inte tala om Stahl. Vilken bitch! Man kan väl förstå att hon vill ta ner Samcro, men really? Tror hon på riktigt att det kommer gå? För det första, hon gjorde så att Donna blev dödad, och nu skyller hon allt med irländaren och Zobelles dotter på Gemma. Herregud! Lite roligt ska det däremot bli att se Gemma och Unser tillsammans on the lam. 
 
Och slutet ska vi inte ens prata om. Stahl var även den som såg till att Abel blev kidnappad (!!!!!). Och att Half-Sack dog. Så jäkla hemskt... Klarar inte av kidnappning av barn, och när Jax bara står och skriker efter att båten åkte iväg. Åh. Blir så himla ledsen. De måste få tillbaka honom nuuuu!!!
 
Den här säsongen har definitivt levt upp till förväntningarna, och jag tycker faktiskt att den bara blir bättre och bättre. Älskar Jax och Tara tillsammans. Finaste paret! Hoppas även nästa säsong blir lika bra och att det inte spårar än, som jag har hört att det ska göra senare. M
#1 - - Nathalie:

Vill börja kolla på sons of anarchy!! Vad är det som är så bra med det? :)

Svar: Åh, gör det!! Den ska absolut inte missas. Det som är så bra med den är att det är så annorlunda mot alla andra serier. Det är sån mystik över hela serien, och man får en inblick hur det kanske faktiskt kan vara i sådana här gängrelaterade saker och händelser. Du måste ge den några avsnitt först, men när man väl kommer in i det och lär känna karaktärerna är det så jäkla bra. :) Just nu är det nog den mest spännande serien jag tittar på, så definitivt ett tips!! Och jag som älskar intron är helt såld på deras, haha.
tvdorkss.blogg.se

Till top