Sammanfattning: Orphan Black säsong 1

Orphan Black / Permalink / 2
Dags för ett nytt maratonprojekt för min del, och då blev det Orphan Black den här gången. Har läst en del om den och att den skulle vara väldigt bra. Serien är trots allt rankad 8,5 hos IMDB, och de brukar oftast ha rätt när det kommer till kvalitet. Och jisses vilken säsong, vilken serie! Så spännande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. STORT MEGATIPS TILL ALLA!!!
 
 
Vet knappt ens hur jag ska sammanfatta alltihop. Har längtat efter en riktigt bra serie man aldrig vill lägga bort, och tack för att jag hittade den här. Så bra!! Och vi ska inte ens tala om Tatiana Maslany som i stort sätt spelar alla i serien, haha. Sådant fantastiskt skådespel! Jag kan inte vara den enda som knappt ser några likheter klonerna i mellan. Ett otroligt bra jobb av henne att göra dem så olika. Sedan måste jag ge dem cred för pilotavsnittet. Man fastnade bara några minuter in och så har det fortsatt säsongen ut. Ruggigt bra. 
 
Min favorit är Sarah, vilket inte är så konstigt eftersom det är henne det ändå kretsar kring. Hon och Paul är ju för söta tillsammans. Gillar att han vet om allt och är med i det hela, och jag hoppas på en ännu större utveckling i deras relation i säsong två. De passar väldigt bra tillsammans och det är roligt att se att de är beroende av varandra.
 
Alison och Cosima gillar jag däremot också väldigt mycket. Båda två har så roliga och grymma personligheter och jag kan fortfarande inte förstå att alla spelas av samma person. Jag undrar om Alison kommer åka dit för "mordet" på hennes granne. Det var ju så klart inte hon som var hennes övervakare, utan det var hennes man. Slug jäkel. Jag hoppas också att Delphine är på Cosimas sida och inte luras. Skulle vara otroligt tråkigt, särskilt nu när Cosima är sjuk. Och sedan även ett plus till Felix som jag gillar väldigt mycket. Skådespelaren är inte ens från England men pratar ändå med en sådan övertygande accent. Riktigt bra. 
 
Det händer saker hela tiden, och nu var tydligen klonernas skapare inte goda längre och vi fick ännu en klon till skaran - Rachel. Spännande spännande. Däremot hoppas jag innerligt att de inte gör något mot Kira och Mrs. S. Trots att Mrs. S sägs vara ond vill jag inte tro på det. Skulle vara så tråkigt... 
 
En person som däremot är riktigt creepy är Helena som sägs vara originalet av allihopa, vilket jag inte tror ett smack på. Får väl se om jag blir motbevisad, men hon är så jäkla läskig och konstig och ja, usch. Stackarn egentligen. 
 
Tänker tipsa alla som läser detta igen. Sätt igång pilotavsnittet genast!!! Här snackar vi kvalitet-serie. Längtar redan till jag ska börja med den andra säsongen, men det kommer tyvärr få vänta ett tag. Det är nämligen så att jag ska åka till Grekland på semester nu idag, vilket gör att bloggandet kommer ligga på is från min del någon vecka framöver. Tills vi hörs igen - ha det så jättebra! M
#1 - - Nathalie:

Den är såå bra! Ska maratonkolla s2 snart som jag sparat till sommaren, :)

Svar: Åh ja! Längtar efter att få dyka ner i den igen!!
tvdorkss.blogg.se

#2 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

så bra serie!

Svar: Visst är det!
tvdorkss.blogg.se

Till top