Sammanfattning: Orphan Black säsong 2

Orphan Black / Permalink / 0
Insåg först nu att det i stort sett var en hel månad sedan ett inlägg publicerades här. Men tråkigt nog blir det väl så när det är sommar. Jag har i alla fall kommit ikapp med Orphan Black, och nu behöver jag vänta ända till april/maj på säsong tre (som serien nyss blev förnyad till!). Det har varit en strålande säsong enligt mig även om inget slår min reaktion på de första avsnitten i säsong ett. Som alltid med sådana här serier händer det mycket på tio avsnitt och jag vet inte vart jag ska börja. 
 
 
Första säsongen slutade med att Kira blev kidnappad, men det var som tur var inget att oroa sig över (det har hon blivit några gånger under seriens gång nu). Mrs. S däremot var ju mitt i alltihop!! Badass fostermamma. Det är hon som har "haft grejer över någon", som t.ex det Paul hade gjort i armen och att hon visste om allt med Project Leda och Castor och allt vad det heter. Har faktiskt tyckt det har varit ganska underhållande. Hellre det än att hon inte hängde med alls i det som hände runt omkring.
 
På tal om Project Castor. Vilken chock!! Att det skulle finnas en generation med killkloner hade man väl väntat sig, men att det skulle vara den där religösa typen trodde jag aldrig. Riktigt bra twist tycker jag! Sedan fanns det ju även en generation med barn som också var Sarahs och co.'s syster. Charlotte, som var den enda som överlevde. Henne vill jag också jättegärna veta mer om!! 
 
Alisons roll den här säsongen har varit väldigt bra. Eller bra och bra, underhållande. Hela rehabdelen var så rolig på ett sätt, men mest av allt gillade jag att hon och Donnie "återförenades". Trots omständigheterna, haha. Hon är den klonen som ofta är ensam, men nu kändes det lite som att Donnie och hon är on the same page igen och det gillar jag. Jag undrar om inte Ali är min favoritklon. Så bra är hon. 
 
Jag gillar inte att Cosima är sjuk... Särskilt inte nu när bitchen Rachel förstörde Kiras benmärg hon gav till Cosima. Usch. Hoppas Rachel dog där men det tror jag inte. Hon är nog för viktig just nu, speciellt efter Leekies död som btw var väldigt chockerande. Så fint ändå att Ethan Duncan gav Kira de där speciella koderna som Rachel ville åt. Spännande att se hur det löser sig. Jag hoppas också att Delphine kommer tillbaka!! Det måste hon...
 
Och tillsist så vill jag bara nämna två saker jag är har älskat denna säsongen. Helena och Cal. Inte tillsammans haha, men som karaktärer. Helena är så jäkla rolig och att Kira har en pappa är bara så bra och så fint!! Han bara måste stanna kvar! Men vad skulle Helena?? Paul och Mrs. S verkade ju i alla fall riktigt skyldiga.
 
Är fortfarande så förundrad över Tatiana Maslany och hennes skådespeleri. Så otroligt bra!!!!! Är så glad att jag började titta på Orphan Black. Oerhört bra serie som alla borde se! M
Till top