Lite ihopplock från senaste veckan

Övrigt / Permalink / 0
Vi ska egentligen inte komma med några ursäkter för att vi inte har bloggat, förutom det gamla vanliga. Men samtidigt, bloggen är ju något vi har för att vi tycker det är roligt att dela med oss av våra tankar till andra så lite så här blir det ibland. Har i alla fall samlat lite av vad jag har haft för mig i serieväg den här veckan. M
 
 
Vi börjar med Parenthood, och deras två senaste avsnitt, så om ni inte vill läsa föreslår jag att ni slutar här. Parenthood kan vara min absoluta favvis just nu. Precis sådär lagom mysig och jordnära, och förstås underbart bra. Som jag nog har nämnt här innan så har jag alltid varit team Joel när det kommer till deras problem (även om det självklart är två stycken i ett äktenskap, och två stycken som har ansvar). Men nu tycker jag han är lite för kinkig faktiskt. Han måste kämpa för sitt äktenskap för tusan! Han älskar ju sin fru, och det är just därför det gör så ont att se på. Bönar och ber för att de ska lösa allt på något vis. Det är väl det som står ut lite i Parenthood just nu, men här är lite övriga tankar kring avsnitten:
 
- Go Kristina och starta en egen skola! Tycker det är fruktansvärt hur man kan särbehandla barn med funktionshinder i skolan. Så heja heja heja!
- Dags för Sarah och Hank att bli together igen?! (Ps. glad att se Seth igen. Hoppas han kan få vara en riktig pappa till Amber och Drew igen)
- Bra att Zeek gav upp lite och gjorde som Camille ville. Däremot tycker jag det är tråkigt hur frånvarande hon har varit och redan började prata om nya resor hit och dit. Jag förstår att hon vill uppleva saker, men please consult your husband innan. 
 
Sedan har vi ju The Vampire Diaries som visade sitt 100 avsnitt i fredags. Jisses! Tiden går verkligen fort när man har roligt. Stort GRATTIS till alla dem. Och jag säger samma igen, läs inte vidare om du inte har sett avsnittet. Blev så glad att så många var tillbaka, typiskt för en milstople i en serie, men lite så ska det ju vara. Både Alaric ♥, Jenna, Vicky, John och originalerna var tillbaka. Yeeeeeey. Saknar Alaric så mycket... Och speciellt roligt var det att se Rebekah och Matt ha en scen ihop igen!! Sedan ska vi inte ens nämna Klaus. Eller jo det är klart, men jeeeeeez. FÖRSTÅR NI ATT KLAROLINE FREAKING HAPPEND??? Jag bryr mig inte om de aldrig mer kommer se varandra igen (tro mig, det kommer de göra oavsett vad Julie Plec säger), men ett stort OMG på hela scenen. Först pratar de gott om varandra, sedan deras leenden, kyssen och sedan alltihop. På ett avsnitt! Vet inte vad jag ska säga, mer än att jag satt och skrattade hela tiden efter att det hade hänt och var bara så over the heels. Kan fortfarande inte smälta att det faktiskt hände. 
 
Ganska självklart också att Katherine inte skulle dö, utan att hon faktiskt tog över Elenas kropp. Eller tog över och tog över, är en del av den. Men jag hoppas att det inte tar för lång tid innan Stefan och Damon kommer på det. Känns ju lite ologiskt annars med tanke på att de är vampyrer. 
 
Vad har jag mer gjort då? Jo tittat på Hart of Dixie (mycket roligt avsnitt med the cabaret, trodde inte Shelby kunde sjunga så bra!), kommit ikapp med The Originals (Emilie skriver mer om det) och börjat ta tag i min vill-se lista igen. Sons of Anarchy fick stå näst på tur, och jag har än så länge bara sett ett par avsnitt av första säsongen, och jag måste säga att det ser lovande ut. 
Till top