Sammanfattning: Sons of Anarchy säsong 1

Säsongssammanfattningar / Permalink / 1
Som jag nämnde någon gång förra veckan så har jag börjat titta på Sons of Anarchy, som jag hade hört så mycket om. Det är en väldigt annorlunda serie mot vad jag egentligen brukar följa. Det är inte lika ungdomligt, vilket är väldigt skönt som omväxling. Och de gör det så grymt! Har aldrig varit med om denna råheten som finns här, men det är det som gör den så jäkla bra. 
 
 
Min absoluta favorit är självklart Jax. Hela han är bara så underbar. Man märker att han egentligen kanske inte är nöjd över hur klubben ser ut just nu, med tanke på att han ifrågasätter med hjälp av sin pappas gamla anteckningar. Likaså Opies pappa. Hoppas de bildar något litet undercover band, och gör någonting åt hur långt det har gått. Gillar även Half-Sack, eller Prospect eller vad det nu är de kallar honom. Han får gärna vara med lite mer, tack! Och just det, hans tjej är ju även med i Hawaii Five-0 där hon spelar Steves syster. Och Tansy (Hart of Dixie) var också med! Det är så roligt att se skådisar i totalt motsatta roller.
 
Sedan är det ju ingen tvekan på att det är Tara som Jax ska vara med. Wendy är så himla tråkig, och hon ska väl ändå iväg på det där rehab-centret snart? Och därför stör jag mig så mycket på Gemma. Hon gör liksom allt för att Tara och Jax inte ska vara tillsammans, och det vill jag gärna veta varför. Vi får se hur det blir med det, men man märker ju väldigt tydligt att det är de två som hör ihop. Så fina så!
 
Att Donna dog hade jag verkligen inte räknat med, och jag hoppades in i det sista att hon skulle klara sig när Tig (eller vad han nu heter) körde efter henne. Och vad tusan vad det där? Döda en egen medlem bara för en sak man antar. Usch. Satt i stort sätt och skrek på datorn. Clay och han den andra ligger inte speciellt högt upp kan jag säga nu. Vilka människor egentligen, och då märker man igen hur mycket klubben har spårat ur till skillnad mot vad det var meningen att den skulle vara. Opie och Donna ett av mina favoritpar, så det var väldigt väldigt tråkigt. Och åker Opie in i fängelse nu igen då? Stackars hans barn...
 
Som sagt, jag är väldigt nöjd över att jag tog tag i denna serien, för den har än så länge verkligen levt upp till förväntningarna. Hoppas resten av säsongerna är lika bra. Och just det, undra hur många gånger samtliga karaktärer har sagt "shit" under säsongen, hahah. M
#1 - - Nilmas Filmhylla:

Åh, jag har boxarna hemma! Måste ta tag i dem snaaart :)

Svar: Vad roligt! Ja det måste du verkligen! :)
tvdorkss.blogg.se

Till top