Mitt (svaga) serieår 2014

Listor / Permalink / 1
Bara för att göra en repris av förra året, tänkte jag sammanfatta det jag har sett mycket av eller ja, upptäckt i serieväg detta år. Det är inget att skylta med direkt, men jag tycker själv det är roligt att läsa sådant här och även kul att ha det nedskrivet. Vi får se om det blir lika knapert nästa år eller om det blir lite fler. M
 
 
Egentligen får man väl räkna in Downton Abbey här också, eftersom jag såg de två senaste säsongerna detta året. Men men. Jag vet inte vad jag gjorde på vintern, men under våren tog jag i alla fall tag i en serie jag velat se ett tag - nämligen Brothers & Sisters. Jag ÄLKSAR ju Parenthood och detta kan man väl säga är lite som deras föregångare. Och då förstår ni - jag älskade B&S as well. Världens mysigaste familjeserie som inte får missas av alla Parenthood-lovers (alla ni andra också så klart!). 
 
 
Oj oj oj, Sons of Anarchy. The bikers you kind of love to hate. Kommer ärligt talat inte ihåg när första avsnittet fick pryda min TV, men det var ett bra tag sedan. Säsongerna har gått lite upp och ner hela tiden och jag har fått ta pauser då och då just för att den är ganska tung att titta på. Men den är SÅ bra! Det är så fascinerande att få se detta (egentligen tragiska) liv dessa karaktärer lever och man får en sådan stark inblick i hur det är. Mycket tror jag är tack vare Kurt Sutter (skaparen) och Charlie Hunnam (wow!). Det händer ju en HEL DEL hemska, fruktansvärda och outhärdliga grejer men som sagt - en serie du bör ha sett någon gång i dit liv. Nu har inte jag sett klart hela sista säsongen (seg, jag vet) men det kommer. Känner på mig att det kommer bli ett brutalt slut, men hoppas på värdigt i alla fall. 
 
 
Mitt bästa (och enda) sommarprojekt blev Orphan Black, och gud vilken hit det blev för mig. Vilken serie och vilken huvudrollsinnehavare! Tatiana Maslany spelar i stort sätt alla karaktärer och jag märker det inte ens. Otroligt bra jobbat. Jag skulle väl säga att detta är en serie med spänning och komedi blandat. Låter orginellt, eller hur? Haha. Nej, men den brittiska killen står för humorn, och jag älskar det. Så jag säger till alla oavsett seriesmak, gör mig en tjänst och sätt igång första avsnittet. Vet att första säsongen i alla fall finns på Netflix. 
 
 
Den senaste serien jag maratontittade var Arrow och den är väldigt bra för att vara en CW-serie. Jag såg den här först när den kom ut men slutade av någon anledning. Jättekonstigt, men ibland blir det så. Nu är jag i alla fall ikapp och jag toklängtar efter fortsättningen av säsong tre nu i januari. Den största anledningen till varför jag ens tittar är däremot på grund av Oliver och Felicity, och ni som ser serien vet exakt vilka jag pratar om. Världens finaste par med en kemi så tydlig att jag inte vet hur lång tid det skulle ta att hitta några med lika mycket. 
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

orphan black måste jag se !!

Till top