Sammanfattning: Criminal Minds säsong 5

Criminal Minds, Säsongssammanfattningar / Permalink / 0
 
 
Bästa avsnittet: Kommer låta så ointresserad men jag kommer inte ihåg, en eller två dagar efter jag avslutat en säsong och det känns som att allt är borta. Kommer nog fram mer detaljer desto längre in på sammanfattningen jag kommer så får vänta lite med den här. 
 
Bästa karaktären: Den här säsongen så måste jag ändå säga JJ. Hon är så jäkla bra alltså, håller alla tillsammans, alla lugna och är lite som en guide för alla. Hon är, för mig, klistret som på något sätt håller ihop serien. Utan henne skulle den inte vara densamma. Hon bjuder in till roliga och seriösa stunder och har visat störst framgång och förbättring under dessa fem säsonger. Tycker bara så himla mycket om henne. Men som jag säger i varje inlägg så är alla, på deras egna sätt, en favorit för mig. 
  
Snyggaste karaktären: Helt klart Reid i säsongsfinalen eller om det är öppningen av säsong sex? Spelar helt ärligt ingen roll för jag kommer skriva honom här ändå, baserat bara på den nya frisyren och han underbart snygga personlighet, haha. 

Bästa paret: Emily och Morgan, hur svårt kan det vara?? Sättet dom beskyddar, bryr, och kollar på varandra. Det är så uppenbart, väntar bara på att det kommer inträffa även att jag inerst inne vet att det inte kommer det.. men jag tänker inte förlora hopp. Det ska hända om jag så måste fixa det själv. 
 
Bäst i säsongen: Jag känner verkligen karaktärerna nu, man vet vad dom kommer säga, hur dom kommer säga det och varför dom överhuvudtaget tänkte göra det från början. Riktigt roligt och underhållande att se. Så mina favorit moments den här säsongen är alla personliga, fina ögonblick där dom bara är sig själva. Älskar att se dom prata om andra saker än just mord. Visst det är också roligt och framför allt intressant men ibland är det skönt i slutet av ett asvnitt när alla bara driver med Reid eller Morgan säger söta saker till Garcia, det är det som gör serien speciell. 
 
Värst i säsongen: Finns inget dåligt med den här serien, nada, absolut ingenting. Möjligen det faktum att JJ inte har kontrakt förbi säsong fem... hur kan man inte vilja att hon ska fortsätta? förstår inte, hon är verkligen en av höjdpunkterna som jag uttryckte där uppe, går inte att ersätta henne. 
 
Övriga kommentarer: Börjar få lite ångest över att jag bara har 4 säsonger kvar, än så länge, att se på. Har alltså sett mer än halva serien, snälla säg att den aldrig tar slut, vill verkligen inte att den ska ta slut. Den är för bra för att någonsin få sluta. Älskar, älskar, älskar den. Tycker verkligen att fler borde kolla på den, så rekomenderar den starkt. Nu ska jag kasta mig in i säsong sex och verkligen njuta. E 
Till top