Mina favoritserier (del ett)

One Tree Hill, Övrigt / Permalink / 0
Häromdagen satt jag och funderade vad man skulle kunna blogga om nu när det inte finns några serier på schemat. Det finns säkert jättemycket roligt man kan skriva om, bara att man inte är så påhittig just nu. Tänkte i alla fall att jag skulle skriva lite mer om mina favoritserier. Jag gör ju inte det så mycket längre, och ibland känns det som att man glömmer bort vissa saker som en gång i tiden var det största OMG-momentet i just den serien man var beroende av. Lite sorgligt faktiskt. Men just därför har jag valt ut tio av de serierna jag har uppskattat och älskat mest av alla jag har sett, och tänkte ägna ett inlägg åt en i taget. 
 
Och vi börjar med One Tree Hill.
 
 
Det är så svårt att beskriva vad som gör att jag älskar OTH så mycket. På något sätt känns det som att man växte upp tillsammans med alla karaktärer under alla de nio åren serien sändes, vilket gör att i alla fall jag brukar referera tillbaka till One Tree Hill så fort något liknande händer i någon annan serie. För så är det, det var i den serien allt började. Det känns så åtminstone för mig. Jag har ju lärt mig så mycket bra, och behövligt från att bara titta på serien, och det är så tråkigt att man inte bara kan radera sitt minne och se om allt från början. Tänk att få uppleva Leyton för första gången igen. Naley. Resan alla fem på bilden ovanför har gjort. Tycker ärligt talat synd om er som inte ger med er för att se One Tree Hill. Ni missar den mest obeskrivliga upplevelsen. 
 
Kommer ihåg det som igår då jag fick första säsongen på box i julklapp för tre år sedan. Bokstavligen hoppade av glädje, och ännu gladare blev jag när jag efter några avsnitt insåg vad jag tidigare hade missat. 
 
 
Om vi ska prata favoritscen, måste det nog ändå vara den över. Jag tror inte jag var ensam om att rysa när alla sjöng "I don't want to be" i en av de allra sista scenerna. Hela castet, hela situationen, ja allt, so much love. Jag har många serier jag tycker om väldigt mycket extra, men jag tror inte att någon någonsin kommer slå One Tree Hill. Har väldigt svårt att tänka mig det. Finns så mycket jag saknar med att varje kväll titta på ett NYTT avsnitt (när man väl kunde det), och bara njuta av hur underbar serien är. Jag kan titta om den hur många gånger som helst, ja, men det blir liksom aldrig samma sak. Oavsett vad jag gör finns det ingen serie jag saknar så mycket som OTH. 
 
 
Det låter så cheesy, men this is just the way it is, bästa bästa bästa bästa underbara One Tree Hill. Förhoppningsvis besöker jag mina fina boxar som står så fint i hyllan, så jag får stilla mina cravings lite. Forever and always. M
Till top