Revolution: 2x06 "Dead Man Walking"

Övriga serier / Permalink / 0
 
Vilket avsnitt!! Blev så jäkla chockad att de gick hela vägen, och faktiskt dödade Monroe. Hade verkligen inte förväntat mig det! Men han får inte vara död på riktigt. Känns som han har en för stor fanbase för det, och det verkar ju som det kommer hända något utöver det vanliga när Rachel började gräva upp hans grav på slutet. Åååååh. Kan fortfarande inte förstå att de dödade honom. Min lilla Monroe. Och stackarn som förlorade både sin fru och barn. Så jäkla hemskt. Hoppas verkligen att de hittar något sätt att "ta tillbaka honom" så han i alla fall kan få träffa sin son som lever. 
 
Och att det är Rachels pappa som jobbar för patrioterna trodde jag verkligen inte. Det var alltså han som berättade var Monroe befann sig, och att det var han som dödade den där Texas-mannen. Fyfasen säger jag bara. Visserligen har väl Monroe gjort lika mycket dumt han med, men ändå. Miles lär inte bli så glad när detta kommer ut. 
 
Jason och Nevilles story intresserar mig faktiskt inte speciellt mycket. Man fattar ju att Jason på något sätt kommer få tillbaka minnet, och återvända till Charlie (!!!). Tack för att serien fortsätter vara så bra, men nu hoppas jag att de gör rätt val och inte dödar Monroe för alltid. Märkte själv hur dumt det lät, är man död så är man, men ni förstår. Haha. M
Till top