The Walking Dead: 4x05 " Internment"

Övriga serier / Permalink / 0
 
Det jag verkligen gillade med detta avsnittet var att de fokuserade så mycket på Hershel. Jag har inte tänkt på att han faktiskt aldrig har behövt döda någon så som han gjorde nu. Hemskt för alla när de behöver det, och ännu mer nu när han nästan var tvungen att göra det inför barnen som var sjuka. Tycker också det är jättekonstigt att han inte har blivit smittad eftersom han är inne hos de sjuka utan munskydd eller någonting. Hoppas han kan ta någon "förbyggande" medicin i alla fall. Vill verkligen inte att han ska bli sjuk när alla andra blir friska. Som tur väl är så verkar den storyn vara på väg att gå förbi. Var riktigt rädd att Glenn skulle dö när han började hosta blod, men gud vad skönt att det inte blev så. 
 
Jag undrar verkligen hur Daryl kommer reagera när han får reda på att Rick har kastat ut Carol ur gruppen. Eftersom de ändå är så pass nära känns det som han kommer bli arg, och ut och leta efter henne. 
 
Detta avsnittet bjöd verkligen på mycket action, precis som jag har velat. Walkers både inne och innanför stängslet på fängelset. Det jag hoppas på nu är att de kan förflytta sig på något sätt. Visst är det skönt när de är säkra för ett tag, men någon gång måste det ju ske. För att inte tala om surprising, så var the Governur tillbaka. Wow och usch på en och samma gång. Har inte ens tänkt på att han existerar längre, men nu när han är tillbaka lär det bli spännande. Längtar till nästa avsnitt! M
Till top