The Originals: 1x08 "The River in Reverse"

The Originals / Permalink / 0
 
Kom på att jag aldrig skrev något om förra veckans avsnitt, och har inte hunnit göra det denna veckan heller pga skolan. Men nu har jag försökt kolla ikapp det mesta idag och börjar med The Originals. 
 
Veckans avsnitt var bra, tycker dock inte om hur Klaus framställs hela tiden. Man vill på så många sätt hata honom för allt han gör mot sin bror, sina syskon, Hayley och även Marcel. Jag har dock svårt för detta. Han är ännu inte den bra personen som han förhoppningsvis kommer vara när denna serien har sitt sista avsnitt och resan dit är också förhoppningsvis lång. Nu är det här lite fusk eftersom vi har sett honom i en serie innan och de framgångar han faktiskt har gjort med bla Caroline. Så att han nu ska vara the big bad känns för mig lite fel även om det också är helt rätt för serien. Det som får mig att nästan må lite dåligt är hur man i hela avsnittet sitter och ifrågasätter vad han håller på med, dödar människor hit och dit osv. När man i slutet får reda på varför, hur han egentligen mår och känner. Det är ingen ursäkt men man mår inte direkt bättre av det eller hur? Kankse är jag som blir för investerad men när man känner igen sig så gör man. Hoppas iaf att Klaus hittar det han söker i sitt nyvunna kingdom. 
 
Hayley och Elijah växer hos mig, de får gärna vara tillsammans. Undrar bara om Hayely till fullo känner likadant? Tror inte hon är så säker själv på om hennes barn verkligen borde växa upp bland ett gäng vampyrer, häxor, varulvar. Däremot så hoppas jag att hon kommer närmare sin egna familj, så att vad hon än väljer i slutet av dagen har något slags support system som hjälper henne. Och när vi ändå pratar om kärlek så får Marcel och Rebekah också vara tillsammans, de är väldigt fina ihop.
 
Min sista grej får bli lite fårgor. T.ex vart har alla häxor tagit vägen? Devina hallå? Varför gav inte bara Hayley Elijah sitt blod, som btw är hennes hybrid-babys blod som kan hela döende sjukdomen Klaus ger genom sina bett? Varför murade dem in Tyler? Har inget emot det fattade bara inte vad han kunde gjort för skada? Förutom att han är en av de få som faktiskt kan ta ner Klaus, Hybrid daah. Och tillsist varför försökte de ens gå på Klaus? Ganska ovärt med tanke på hans superkrafter. Haha, känner mig som värsta kritikern, så måste bara avsluta med att säga att jag älskar den här serien. E  
 
Till top