Fredagsserier v.46

Fredagsserier / Permalink / 0
Detta inlägget skulle egentligen kommit upp i lördags haha. Men bättre sent än aldrig. M
 
 
The Vampire Diaries: 5x07 "Death and the Maiden"
Så Silas, Tessa och Amara dog allihopa. Väldigt skönt tycker jag, även om Silas har bidragit en hel del till humorn denna säsongen. Det känns som den storyn var långt förbi sitt bäst före datum, och nu kan de förhoppningsvis gå vidare från detta. Och Bonnie kom tillbaka, men kommer känna varje gång någon supernatural dör och går över till den andra sidan. Det var väldigt fint när Caroline och Elena fick se henne igen, och särskilt Jeremy, MEN. Jag tycker verkligen inte de ska fuska så mycket med döden. Även om det var roligt att se alla andra glada, så vad var då hennes begravning till för? Om hon ändå skulle komma tillbaka, varför fick de alla att stå och gråta och få andra tittare berörda? Vad händer nästa gång det är begravning för någon i serien? Ska titta bort under den scenen då. Nu överdrev jag, men ni förstår min poäng. Däremot måste Katherine sluta åldras! Vill verkligen inte att hon ska försvinna. 
 
Scandal: 3x07 "Everything's Coming up Mellie"
Detta kan ha varit det absolut bästa Scandalavsnittet någonsin. De sakerna vi fick reda på är ju vanligtvis något som andra serier brukar ha som säsongsavslutning, men nej inte i Washington. För det första: Mama Pope lever! Det hade man kunnat lista ut, men frågan är hur länge Rowan har haft henne där inne? Jag hoppas verkligen inte hon är som sin före detta man, utan faktiskt är någorlunda normal. Det andra med avsnittet jag verkligen älskade var att man fick reda på så mycket om Mellie genom flashbacks. Herregud, om Fitz bara visste vad den kvinnan har gett upp för sin man. Hon blev alltså våldtagen av Fitz pappa, och deras förstfödde barn kan möjligtvis vara hans. Tillåt mig att må illa. Och när det precis hade hänt och Mellie kom upp till Fitz i deras sovrum. Så hemskt... Jag ryser bara jag tänker på det. Usch vilket äckligt äckel till pappa. Jag har aldrig gillat Sally, och det ska bli riktigt spännande att se vad som händer nu när Cyrus och Mellie har kommit på att hennes man är gay. Längtar sååå tills fredag!
 
Parenthood: 5x08 "The Ring"
Hade så gärna velat att Kristina bara kunde slå tillbaka och berätta om Amber och Bob Little. Men samtidigt så ville hon väl inte sjunka till hans nivå. Får se om hon kanske ändå måste dra till med det eftersom hon fortfarande låg under i mätningarna. Jag blir så ledsen av Julia och Joel. Det finns verkligen ingen att skylla på här, förutom om Julia nu går hela vägen med Ed. Till och med Sydney har börjat märka sina föräldrar gråta, och jag förstår verkligen hennes concern (hittar inte ordet på svenska). Och när sedan Victor fick reda på att han var tvungen att hållas tillbaka ett år. Åååååh, så ledsamt det var. Han började till och med gråta. Stackarn... Blir lite frustrerad över Ryan och Amber. Hur ska det egentligen gå för de två? För just nu känns allt bara så falskt. "Are you mad honey?" "You know I love you". Hela tiden. Tycker det är så tråkigt att de tvivlar på sitt giftermål. 
 
Grey's Anatomy: 10x09 "Sorry Seems to Be the Hardest Word"
Vad roligt med ett Callie-avsnitt! Jag har alltid älskat hennes karaktär, så det var roligt att de bara fokuserade på henne. Gud vad hemskt det var med hennes patient och hans ben som var tvungna att tas bort. Men alla läkare gör misstag. De är ju lika mycket vanliga människor som alla andra! Det kom också fram att Arizona och Callie faktiskt väntade barn, men att de förlorade det. Hemskt... Hoppas verkligen att det kan lösa sig mellan dem. Blev faktiskt väldigt glad när Callie tog tag i det och gick hem till Arizona och bad henne komma hem. Bara så taskigt gjort av Arizona att hålla på och bossa runt Leah. Callie lär inte heller bli så glad när hon får reda på det.
Till top