Serier jag lagt på hyllan tills vidare

Övrigt / Permalink / 1
Jag satt och tänkte på mina serier jag ser i veckan häromdagen, och kom fram till att jag måste skriva om de jag har gett upp med under årets gång. Varför, och om jag kan tänka mig att börja igen. Det är lite tråkigt att behöva känna att man vill ge upp en serie man har gett sig in i, men tyvärr kan man inte gilla allt efter ett tag. Här är de tre som stod mig närmast om hjärtat en gång i tiden, men som jag nu har tappat intresset i totalt. M
 
 
Det var ju ett tag sedan jag gav upp med Revenge. Kände helt enkelt att hela hämndstoryn blev för överdriven. Så som serien var i säsong ett kommer den nog aldrig komma tillbaka till, trots att jag kanske hoppades på det när säsong tre drog igång. När man gör en sån här serie tycker jag det räcker med två säsonger, max. Vi vill veta allt om hennes pappa, vi vill att alla ska få reda på vem hon egentligen är, och vi vill att Graysons på ett eller annat sätt ska "betala" för vad de gjorde. När man är inne på sin tredje säsong, tycker jag det blir så utdraget, och man kommer på storylines som egentligen inte tillhör själva grundidén om ni förstår vad jag menar.
 
Jag skulle jättegärna vilja se klart Revenge, men jag tror att jag måste veta att detta blir deras sista säsong. För jag vet inte om jag orkar slösa tid på halvlama storylines, när det finns tusen andra bra serier allt följa nu för tiden. Revenge HAR varit underbart bra en gång i tiden, och jag hoppas verkligen att den kan få det avslut den förtjänar. Sedan vet inte jag om den har blivit bättre sedan jag gav upp (början av säsong tre), men det känns tyvärr inte så med tanke på deras tittarsiffror. Om jag får bekräftat att denna säsongen blir den sista, eller om det rent av har blivit jättemycket bättre är det självklart att jag vill börja igen. Och när jag tänker efter hur den var i säsong ett så blir jag väldigt sugen att se på den. 
 
 
Innerhåller spoilers, så om du inte är up to date med denna serien rekommenderar jag dig inte att läsa!!
Okej, om jag räknar Revenge som en serie jag gav upp för länge sedan, är detta superduperlänge sedan. Pretty Little Liars är också en typisk serie som var äckligt bra i början, men som hela tiden kommer ur grundstoryn med deras numera lama storylines. Jag blev så otroligt trött på hur dumma tjejerna var när svaren oftast fanns framför näsan på dem. Och vad jag har läst mig till så är det fortfarande så, men att de nu har fått reda på att Alison lever. Framsteg måste jag säga, även om det var något som vi nog alla har vetat ända sedan hon försvann. 
 
Till skillnad mot Revenge är PLL tyvärr en av de serierna jag inte kommer titta vidare på oavsett om det har blivit bättre. Jag saknar det här nytänket denna serien hade i början, och med säsong fem och förmodligen sex på g, så känns det ganska långt borta. Däremot älskar jag att läsa om varje avsnitt det som ni skriver om i era bloggar. Det är fortfarande något som intresserar mig, och jag ser fram emot den dagen då allt avslöjas. 
 
 
Beauty and the Beast var det däremot inte alls länge sedan jag gav upp. Bara två, tre veckor sedan. Haha, det bådar inte gott att jag har gjort det för andra gången nu. Även om jag tyckte att säsong två började bra, så kände jag inte det där extra som fanns i första säsongen. När jag då har så mycket att se i veckorna, kände jag inte att det var någon idé när jag ändå bara satt och gjorde annat medan jag tittade (tyvärr är det så med några andra veckoserier också...). Jag vet inte, kanske var det SPOILER! Vincents minnesförlust som sabbade det lite för mitt lilla favvopar som alltid annars hade hittat tillbaka till varandra.
 
Här kan jag i alla fall tänka mig att se i kapp i alla fall, men som sagt. Det känns inte superbra att jag redan gav upp denna serien i första säsongen, och nu igen. Vi får se om jag får lite Vinc-abstinens, eller om jag helt hör att det har blivit bättre. Som vanligt, haha. 
#1 - - [Anna]:

Revenge och PLL har jag oxå gett upp för länge sen men beauty and the beast ser jag fortfarande :)

Svar: Ja, det känns som att det ändå är en del som ser BatB. Vet inte varför jag tröttnade... :)
tvdorkss.blogg.se

Till top