Sammanfattning: Lost säsong 3

Lost, Säsongssammanfattningar / Permalink / 1
 
Den tredje säsongen av Lost tycker jag helt klart har varit bättre än tvåan, inget slår ettan än så länge. Men så otroligt bra! Jag gillar att man har fått reda på så mycket om the others, och nu förstår man lite mer än innan när man bara hörde deras namn. 
 
Jag vet inte om det är många som gillar Ben, men jag måste säga att jag faktiskt gör det. Även om jag avskyr att han bara får hans "undersåtare" att döda folk, så älskar jag hans manipulativa sätt att göra och prata om saker. Han har ju ändå bott på ön i hela sitt liv, och med tanke på det han gick igenom när han var liten så har gett honom lite förståelse. Sen undrar jag varför han bara inte lät alla åka hem eftersom han har kontakt med resten av världen (ja jag tror att han fortfarande kan göra vad han vill även om Locke sprängde hans ubåt). Men jag antar att det finns en väldigt bra förklaring till detta. När det kommer till överlevnad och till den där Naomi, så tror jag faktiskt på honom. På tal om Ben så har jag gillat Alex väldigt mycket. Fint också när hon fick träffa sin mamma. 
 
Sawyer och Kate har ju verkligen gått framåt denna säsongen, men jag kan fortfarande inte hjälpa att vilja ha henne med Jack. Det kändes så taskigt när hon bara utnyttjade Sawyer för att hon blev avundsjuk på Jack och Juliet, så innerst inne tror jag faktiskt att det är Jack som gäller. Det återstår att se! Lite tråkigt bara att vi inte har fått se så mycket såna scener mellan henne och Jack. Förutom när han sa att han älskade henne. DET var fint.
 
Det andra paret som jag verkligen har älskat är Charlie och Clarie. Så otroligt fina är dem. Blev så ledsen när Desmond började ha de där framtidsflasherna, för man förstod ju att Charlie skulle dö förr eller senare när de väl var inne i detta. Deras vänskap har varit så fin, och han och Hurleys med för den delen. Så jag blev uppriktigt ledsen när han drunkade. Även om det var som hjälte så kan jag inte släppa det. Han, Clarie och Aaron skulle ju vara den perfekta lilla familjen... Och ännu mer ledsen blir jag när de förmodligen inte kommer bli räddade. Vad ska de andra tre säsongerna annars handla om? 
 
Locke är däremot en karaktär jag har gått ifrån att älska, till att verkligen ogilla. Jag förstår att han inte vill lämna ön för att han inte är paralyserad när han är där, men ändå. Behöver man hota om att döda sina egna för det? Nej. Det gick till och med så långt att jag hoppades att han skulle dö där nere i hålet. Gud vad elak jag känner mig nu, men det är tyvärr sant. Vi får se vad som händer med honom nu, och resten av gänget. 
 
Cliffhangern på slutet var verkligen inte något jag förväntade mig! Jeez. Hela tiden trodde man att detta var flashbacks, men det var alltså en blick in i framtiden. What tha hell?!!! Det betyder ju att de blir räddade, men att Jack "vill" tillbaka till ön. Hade verkligen inte förväntat mig det. Denna händelsen fick mig att bli helt uppe i varv. Vad hade hänt med Kate? Och Jack för den delen? Hur och när blev de räddade? Vill veta nuuuuu. M
#1 - - Towe:

Älskar att läsa dina Lost sammanfattningar. Är så avundsjuk på de som får upptäcka denna fantastiska serien för första gången.
Jag gillade inte Ben i början, men sen vände det och han blev faktiskt en av favoriterna.
Usch så himla sorgligt när Charlie dör. Det dödsfallet jag tycker var absolut värst. Så sorgligt när han sa hejdå till Claire och Aaron :( Dom skulle ju bli en stor lycklig familj liksom.
Och cliffhangern, kom ihåg hur chockad jag blev. Ett riktigt OMG-moment. Ska bli intressant att se vad du tycker om säsong 4.

Svar: Vad roligt att du tycker det! Ja, det förstår jag. En fantastisk serie är verkligen vad det är. Nej samma här. Ben var inte direkt min största favvis i början av säsongen, men jag tycker han har utvecklats ju mer man har fått reda på om honom.
Charlie har verkligen varit det värsta dödsfallet av alla i hela serien, och det är en hel del. Men på ett sätt så får man väl ändå tänka att det var positivt eftersom han gjorde det för Claire och Aaron, och att hela scenen blev så sorglig.
Ja, herregud. Bästa cliffhangern någonsin tror jag. Blev så jäkla chockad! Ska börja nu ikväll, och jag har sett någonstans att det bara är 14 avsnitt, så det lär gå fort.
tvdorkss.blogg.se

Till top