Reign: 1x05 "A Chill in the Air"

Övriga serier / Permalink / 0
 
Det förvånar mig att jag gillar Reign så mycket. Fortsättningen av säsongen har varit grymt bra, och jag har verkligen fastnat för det här med gamla kostymdraman. Tycker det gör det hela mycket mer kraftfullt på något vis. 
 
Något jag däremot inte gillar är att de börjar ta upp triangeln igen. Trodde först inte att det skulle bli av, men när Francis' gamla ex kom in i bilden var det väl ganska självklart. Hela den storyn med Olivia verkade lite konstig, så det var rätt så självklart att mamma drottning låg bakom det hela. Herrejisses, hon vill verkligen ha ut Mary ur slottet. Förstår att Mary blev sårad, men hon och Bash hade defintivt inte behövt kyssas. Jag såg verkligen hur ledsen Francis blev när man såg honom i bakgrunden. Och en sak till runt detta, förstår fortfarande inte hur man kan vilja ha titeln som mistress. Känns inte direkt som något man bör vara stolt över. Hoppas denna Olivia försvinner snart. Mary verkar ju i alla fall vara on to her med breven och det. Tummen upp!
 
Nu tror jag att jag har lärt mig några namn på Marys "tjejer". Greer heter hon som tillslut fick ihop det med matpojken, va? Jag gillar verkligen de två, och jag hoppas att trots hennes familjs önskningar att de på något sätt blir tillsammans i alla fall. Och sen har vi Kenna, som fortfarande håller på med kungen. Usch. 
 
Nu låter jag väldigt negativ, men avsnittet var uberbra. Ser fram emot att den här serien förhoppningsvis växer och växer ju längre tiden går. M
Till top