Fredagsserier v.47

Fredagsserier / Permalink / 0
Jag läste att alla fyra seriena här under tar paus på en/två veckor. Självklart tråkigt, men jag förstår att de inte vill visa på Thanksgiving. Här kommer i alla fall mina tankar om fredagens serier. M
 
 
The Vampire Diaries: 5x08 "Dead Man on Campus"
Lite tråkigt att Jesse dog. Tyckte faktiskt att Elena hade kunnat hantera det på ett annat sätt, men samtidigt är det klart att hon inte vill se sin pojkvän dö. Hon hade väl kunnat sticka pålen i benet eller vad som helst så länge. Tyckte det var väldigt spännande att dr. Maxfield var med i någon grupp av forskare som försöker göra så att vampyrer dricker vampyrblod. Så creepy, men ändå spännande. Också det att Damon är en (eller har varit) en Augustine-vampyr, och nu är fängslad någonstans. Det känns som att detta kommer ta en stor plats denna säsongen, och inte mig emot. Har bara fått för mig att det är the Gilberts som ligger bakom allt detta, men jag kan ha fel. Det återstår att se. Det jag tyckte var bäst i avsnittet var lätt Katherine och Stefan. Jag har saknat de två tillsammans, och jag har nästan glömt bort hur roliga och annorlunda de är de är med varandra. Mer av det tack! 
 
 
Scandal: 3x08 "Vermont Is for Lovers, Too"
Som alltid ett toppenavsnitt! Äntligen fick vi lite riktiga scener med Olivia och Fitz. Att han hade byggt det där huset bara till henne var så fint, så jag förstår henne. Blev så glad när hon sa att hon inte ville att han skulle sälja huset. Bekräftelse på att det fortfarande finns en riktig chans mellan dem! När Maya (Olivias mamma) satt och bet sönder sina handleder visste jag inte vad jag skulle göra. Så äckligt! Nästan värre än de äckligaste scenerna i The Walking Dead. Man förstår väl att hon har blivit lite crazy när hon har varit fängslad i tjugo år, men jag vill så gärna att hon ska vara en bra mamma till Olivia. Hon förtjänar det! Och nu på slutet fick hon träffa sin mamma. Ska bli spännande att se vad som händer nu! Usch vilket svin Cyrus egentligen är. Hans repliker och karaktären i sig är störtskön, men så som han hela tiden gör mot James. Inte undra på att han fick nog och faktiskt låg med Sallys man. Cyrus fick nog upp ögonen lite när han såg bilderna på slutet, men vad ska han göra när han drar in sitt äktenskap i politiken och sedan totalförstör det. Bra av Huck att komma på Quinn. Hoppas verkligen att han gör något åt detta nu. Vill inte se Quinn dö bara för allt detta.
 
 
Parenthood: 5x09 "Election Day"
Åh, Ryan, Ryan, Ryan. Jag bara visste att detta skulle hända förr eller senare. Tycker så synd om Amber som inte ens fick gå ut och fira att sin dröm blev sann, förrän hon skulle behöva oroa sig över sin svartsjuka fästman som har börjat gå på piller igen ska komma. Nu känns deras förhållande bara så meningslöst, när de inte ens kan lita på varandra eller vara ärliga. Då vill jag hellre att Amber ska vara med den där killen i bandet. Med honom kan hon i alla fall slappna av och vara sig själv. Inte bara var det Ryan som gjorde dumma beslut i avsnittet, utan även Julia. Så himla onödigt av henne att bara stampa in på Joels kontor och skämma ut honom sådär. Gå och titta dig i spegeln Julia, och tänk efter vad din man har gett upp för dig och hur mycket han alltid har stöttat dig när han har gått arbetslös! Blev förbannad över hur hon ska hålla på. Jag förstår att det är jobbigt med Victor och Sydney, men Joel är väl precis lika delaktig i det som hon är. Lite tråkigt att Kristina inte vann valet. Hade förväntat mig att det skulle sluta lyckligt, men på ett sätt kändes det ändå som det gjorde det. Hon nådde fram till sina väljare, och det var väl det som hon ville från första början. Vara med om något hon alltid drömt om. 
 
 
Grey's Anatomy: 10x10 "Somebody That I Used to Know"
Har nog aldrig stört mig såhär mycket på Meredith någonsin. Derek håller inte ens med henne längre. Hela grejen med Cristina har gått för långt. Hon kan bjuda in hennes bästa väns ex-man och hans nya tjej, men inte sin bästa vän. Tyckte om att Ross försvarade henne, och jag hoppas det får Meredith att tänka efter. Vill dock inte att Ross och Cristina ska bli någonting, tycker det räcker med vänner. Bailey har alltså OCD. Tack gud att de tog tag i det, och att hon kan få hjälp. Känns så onödigt att gå och förneka det hela tiden. Vill inte ha en Izzie 2.0. Tycker Arizona är så taskig när det kommer till Leah. Hon var ju verkligen seriös när det kom till Arizona och då känns det så elakt att leka runt med känslor sådär. Får se hur det blir mellan henne och Callie nu. Får hoppas på det bästa, men jag vill att Arizona verkligen ska ta itu med det hon gjorde så att det inte händer igen. Callie har varit med om tillräckligt. 
Till top