Sammanfattning: The OC Säsong 1

OC / Permalink / 1
 
Way, way back när jag och Molly precis startat bloggen så gjorden hon en sammanfattning på denna underbara serie som är The OC, men sak samma. Vi tänkte att jag kunde skriva mina tankar ändå då det är första gången jag ser igenom hela serien, jag vet, hemskt.. och ge er alla en liten walk down memory lane då det som sagt är en underbar serie. 
 
Bästa avsnittet: Den här är svår, men självklart så måste jag nämna avsnitt 13 "The Best Chrismukkah Ever". Seth är för underbar alltså, hur kommer man ens på det? Borde nästan inviga det i min famillj, blir dock ett problem eftersom som ingen är medlem av någon av religionera, haha, men what ever. Den borde hyllas och är ganska förvånad över att den inte tog världen med storm, sagt i sann Seth Cohen anda. Det var väl också i detta avsnittet som Summer klädde ut sig till wonderwoman och överraskade Seth? Måste då passa på att säga att hur fantastisk ide det än var så tyckte jag Anna var söt som hade gjort en comic book till Seth, lika fint det. Tyckte också om detta avsnittet då Ryan riktigt kom in i familjen och fick sin egen strumpa och allt det där, det var fint att se.  

Bästa karaktären: Tycker om nästan alla karaktärer från den första säsongen men the best of the best är självklart Seth. Jag menar vem annars? Summer visserligen, älskar verkligen henne med. Men dom tillsammans slår allt, haha säger jag bara. Det är lite roligt för jag har sett på en massa videos med Molly med massvis av viktiga/roliga/minnesvärda scener ur serien och skrattat, gråtit osv och få se dom i rad med allt som händer runt omrkring gör dom riktigt speciella vilkelt gör serien och alla karaktärer så speciella. Som tex när dom är i Mexico och Summers alla "eww" eller jag tror det är då. Sånt är så roligt att se för man vet att det är något som gjorde henne till vem hon blev, om ni förstår? Annars så måste jag nämna något om Sandy, HAN är bra. alltid gör han det rätta och är alltid den som i den här serien har mest heder, känns som att det är rätt ord att använda för en gångs skull. Han borde få något pris för det han gör, typ dad of the year eller typ person of the year. 

Snyggaste karaktären: Definitivt Seth. Vad Adam Brody än gör så hoppas jag han fortsätter med det för han är klart på rätt spår. Han är verkligen assnygg. Kan faktiskt inte riktigt komma över det. Och utan honom och hans sätt att spela Seth på så skulle han inte vara densamma och alltså inte lika snygg, just sayin. 

Bästa paret: Är det inte ganska uppenbart vilka jag kommer säga här? Jag menar den är så lätt, Seth och Summer ofc. Vet inte riktigt varför men dom bara funkar, det är så perfekt. Hur ofta hittar man liksom två karaktärer som är så gjorde för varanrda även att det aldrig var menat från början? Tro mig, inte alls ofta. Det känns bra att jag redan vet hur det kommer sluta för hade nog inte klarat alla deras ups and downs annars. Tror alla som sett serien och känner samma sak som jag förstår, det är bara Seth och Summer, precis som det ska vara och det går inte riktigt att förklara. 
 
Bäst i säsongen: Hur kan man välja en sak? Det går bara inte. Älskar allt. Alla vändningar som ständigt väntar runt hörnet. Alla Marissas problem och att Ryan ständigt är där för att ta emot henne, hjälpa henne och förstå henne som ingen annan kan. Alla Seths kommentarer som alltid är rolig men inte kanske så passande och hur han alltid förlitar sig på Captain Oats. Ryan och Seths underbara bromance. Summers rage blackouts som jag tror hon kallar det och hur dom alltid verkar landa hos Seth. Listan är lång och jag kan hålla på länge men jag tror ni börjar förstå hur bra den faktiskt är. 

Värst i säsongen:  Oliver. Behöver jag säga mer? Varför var han tvungen att komma in och förstöra? Åh, hatar honom. Han kunde självklart inte hjälpa det men ändå, onödigt. Tror inte att det var något annat som jag störde mig speciellt mycket på, kanske Anna där ett tag. Men man kan ändå inte störa sig på henne, hon är så snäll och bryr sig så mycket vilket gör att jag inte kan störa mig på henne iaf. 
 
Övriga kommentarer: Lätt en av dom bästa serierna jag har sett, den har allt som gör en bra serie, blir inte en bättre förklaring än så. Måste säga att jag har blivit lite besatt då jag redan snart är klar med andra säsongen. Men det blir lätt så när man kommer in i en serien som är såhär bra, kan inte vänta på att få se vad resten av serien har att erbjuda, även att jag typ vet det mesta. haha. E 
#1 - - Sofia - En blogg om tv serier:

Jag såg precis om säsong 1 också och den är så bra!!

Till top