Sammanfattning: Buffy the Vampire Slayer säsong 5

 
Bästa avsnittet: Det fanns väldigt många avsnitt som stack ut tycker jag. 5x14 "Crush" då Buffy fick reda på att Spike hade känslor för henne. Och Drusillas min efter han sa att han älskar Buffy. Sååå bra. Sen var 5x18 "Intervention" ett riktigt roligt avsnitt. Hela grejen med BuffyBot. Haha. Men det var även då Buffy insåg vad Spike hade gjort för henne och Dawn, och gav honom en liiiiten kyss. Åh, så fint det var.

Bästa karaktären: Självklart Spike. Hur kan man inte älska honom? Och att han hela tiden verkligen vill hjälpa till även om Xander och co. inte tror honom. Jag hoppas verkligen på flera moments mellan han och Buffy nästa säsong. Visserligen så dog ju Buffy nu i säsongsfinalen, men om jag känner Scooby-gänget rätt så kommer det inte ta lång tid innan Willow återupplivar henne, eller liknande. Hon kan ju inte inte vara med i två hela säsonger av BUFFY the Vampire Slayer. 

Snyggaste karaktären: Spike såklart!

Bästa paret: Ja, det blir Spike/Buffy. Som Spike sa: "Du behandlar mig inte som ett monster, du behandlar mig som en man." Som jag sa förut så hoppas jag på mer i nästa säsong. Sen tycker jag om Anya och Xander tillsammans. Så fint att han friade till henne också. Anya var från början en karaktär jag aldrig förstod mig på, men när man väl lärde känna henne bättre så gillade jag henne mer och mer, och nu är hon en av mina favoriter.
 
Bäst i säsongen: Jag tyckte det var en betydligt bättre och mer spännande villian denna säsongen. Jag ville så gärna att de skulle besegrat Glory utan att någon betydelsefull dog, men nej... Det ska i alla fall bli spännande att se hur de får tillbaka Buffy. En likadan spell som Dawn försökte göra med sin mamma. 

Värst i säsongen: För det första så stannade Riley väldigt mycket längre än vad han hade behövt. Tur att han försvann sen. Men hur sorgligt var det inte att Joyce dog? Jag blev så glad när hon hade blivit frisk från tumören, men sen dör hon i alla fall. Så sorgligt. 
 
Övriga kommentarer: Vilken bra säsong! Det är så himla roligt att det bara blir bättre och bättre ju längre in i serien man kommer. Det är verkligen sällan det är så med en serie. Sen måste jag också tillägga att jag faktiskt gillar Buffys lillasyster Dawn. I början blev jag väldigt förvirrad när hon helt plötsligt hade en syster man aldrig fått se tidigare. Men jag tyckte alltid om henne, inte alls så störande som så många verkar tycka. Ser verkligen fram emot nästa säsong. M
Till top