Sammanfattning: Gilmore Girls säsong 5

Gilmore Girls, Säsongssammanfattningar / Permalink / 1
 
Bästa avsnittet: Fanns så himla många bra avsnitt denna säsongen. När Emily och Richard förnyar sina löften, "You jump, I jump, Jack"-avsnittet, när de kollar på Pippi och sjunger med. Haha, det var riktigt roligt. Inte ofta man hör den på andra språk. 

Bästa karaktären: Min favorit är fortfarande Rory. Jag tycker om att hon har blivit lite mer självständig (även om jag gillade henne i säsong 1-3 också). Men jag gillar att se henne och Paris på Yale så mycket, och därför blir det så. Min andra favoritkaraktär är Paris. Så klart! Det går ju inte att inte gilla henne, right? 

Snyggaste karaktären: Den här säsongen fick vi tyvärr inget gästinhopp av Jess. Men för mig gjorde inte det så mycket. Jag tycker om Logan, och därför får han bli snyggingen i serien just nu. 

Bästa paret: Det har varit så underbart att få se Luke och Lorelai som ett par. Tycker om deras förhållande något otroligt. Lite tråkigt att de gjorde slut där i mitten, men jag tror att de behövdes för att de skulle inse att de verkligen vill ha varandra. Tyckte inte om det Emily gjorde dock. Det är väl ändå inte hon som bestämmer vem hennes dotter vill ha och ska vara med. Tråkigt, för det förstörde bara mer för deras relation. Men då ska vi inte tala om hur ledsen och upprörd Lorelai måste vara nu när Rory har hoppat av Yale, och flyttat in hos Emily och Richard. Stackarn. 
 
Bäst i säsongen: Tycker ärligt talat det bästa i säsongen har varit Logan (vet inte om det är några av er som hejar på honom). Men ända sedan "You jump, I jump, Jack"-avsnittet har jag alltid tyckt om honom. Han är som en blandning av Dean och Jess. Även att han kanske har provocerat Rory till att göra vissa saker, tycker inte jag att allt är hans fel. Det här med båten nu på slutet var ju ändå Rorys val. Jag är faktiskt lite kluven när det gäller vem jag vill att Rory ska vara med. Jag älskade Jess i säsong två, men i säsong tre blev han lite gnällig och nästan jobbig. Det känns som att jag är den enda som föredrar Rory på collage, och därför blir det ju att man gillar Logan just nu. Får se hur det blir nästa säsong, om Jess kommer tillbaka eller inte. Bestämmer mig då. 

Värst i säsongen: Kan inte komma på något såhär på rak arm. Var inte överlycklig att Dean kom tillbaka i början, men det avslutades ju sedan. Skönt det. 
 
Övriga kommentarer: Åh! Serien är så braaaa. Kan knappt uttrycka mig i ord hur mycket jag tycker om den. Njuter verkligen i varje avsnitt. M
#1 - - Sofia - En blogg om tv-serier:

Åhh jag älskar Gilmore Girls!

Jag har alltid gillat Dean men aldrig gillat Jess. Men jag har helt ärligt inte brytt mig så mycket om vad som händer med dom och sen kom Logan och jag blev kär ;) ! Jag tycker att han livade upp serien och Rory.

Jag vill börja se om Gilmore Girls nu! haha

Svar: Jag med!! Älskar verkligen serien.
Nej, jag kände lite så också. Säsong tre och fyra gjorde mig lite besviken på killfronten faktiskt. Har läst överallt att man inte skulle gilla Mr. Huntzberger, men jag kan inte hjälpa det. Jag älskar honom! Känner precis likadant. Rory/Logan-scenerna är ju de bästa!

Haha, det tycker jag absolut du ska göra! Skulle vara roligt att läsa vad du tycker, säsong för säsong!
tvdorkss.blogg.se

Till top