The Originals: 1x09 "Reigning Pain In New Orleans"

The Originals / Permalink / 0
 
Den här veckan, precis som föregående, har det varit mycket att göra. Har därför nu äntligen kunnat sätta mig ner och se veckans serier. Eftersom de flesta av mina serie jag har sett nu under hösten tar en jul paus så kommer min sida av bloggandet minska lite. Men det är jul så ska försöka komma på lite nya roliga inlägg. 
 
Nu mid-season finale av The Originals. Tyckte väldigt mycket om avsnittet, och älskar att de ständigt förvånar och bygger på alla storylines. En serie som går långsamt fram blir ofta seg att kolla på efter ett tag och man tröttnar väldigt lätt. Den här serien däremot har bara överraskat och visat på sina 9 avsnitt att den är en given serie i veckan. 
 
Klaus är alltså "king", vet inte riktigt vad jag tycker om det här. Såklart att man hejar på honom, det är ju ändå Klaus. Men som jag skrev förra veckan, tror jag det var, så har han fortfarande en lång väg att gå och jag vet inte riktigt hur detta kommer påverka hans personlighet och egna utveckling. Gillar dock att han och Marcel står vid varandras sida, hoppas det håller sig så och att ingen går bakom den andra. Skulle vara fint med en bromance för Klaus del nu när han inte har Steffy att anförtro sig till längre. 
 
När vi ändå pratar om vänskap så vill jag passa på att säga att jag gillar Devina och Josh, han heter det va? La inte märke till han speciellt mycket fram tills nu nämligen. Deras vänskap är fin och hon behöver en gay bestfriend forever. Hoppas också att de tillsammans med Hayley får ihop någon slags pakt, skulle vara roligt om någon kunde lita på någon för en gångs skull. Speciellt nu när Devina fått reda på att Marcel bara använder henne. 
 
Och Cami, stackars Cami, men hon måste ge sig någon gång. Förstår att hon vill veta men ibland så är det faktiskt bra att lyssna på Klaus. Han bryr sig, på sitt egna sätt visserligen, men han vet också vad han gör. För se hur hon tar allt han compelled henne att göra nu när Devina gör sin grej. Ser fram emot den tidiga våren och den fortsatta säsongen av The Originals, tror det bara kommer bli bättre och bättre. E 
 
Till top