Sammanfattning: Lost säsong 5

Lost, Säsongssammanfattningar / Permalink / 0
 
Okej, jag skulle nog kanske inte har klagat på att jag hade mycket frågor efter säsong fyra. Den här säsongen har varit förvirrande om något. Det har hänt så mycket att jag inte ens vet vart jag ska börja.
 
I början pendlade de mellan nutiden med The Ocianic 6 hemma och Sawyer, Juliet och resten av gänget kvar på ön som hela tiden hoppade fram och tillbaka i tiden. Detta förvirrade mig verkligen, och jag var tvungen att stanna upp och verkligen tänka efter ibland. De fastnade sedan i 1977 (tror jag det var) och hade så småningom levt med the Dharma folks i tre år. Detta gillade jag verkligen! Att man fick se hur de var, och hur de byggde alla stationer och hela grejen med den där magnetismen som höll på att explodera eller hur man nu förklarar det, haha. Och när Jack, Kate och co kom tillbaka och Sawyer kom där i sin Dharma-bil. Så bra var det. 
 
Förra säsongen slutade ju med att vi fick se John ligga död i en kista, och när sedan när de landade på ön igen, fick man se honom återuppstå. Efter allt man har sett i Lost tyckte jag inte det var så konstigt, men tydligen hade han varit död hela tiden, och Jacobs (som man btw fick se för första gången) kompis verkade vara John. Jaha. Tyckte det var roligt att man fick se Jacob "hälsa på" alla survivors och att detta då bidrog till att de kom tillbaka. Men däremot tyckte jag det var tråkigt att han dog. Hade gärna sett honom förklara mer varför allt är som det är. 
 
Det som jag dock inte förstod med hela tidsresegrejen var varför Sun hamnade i nutid och inte med de andra. Antar att man får reda på det nästa säsong, men jag tyckte det var lite konstigt. Och på tal om Sun. Jin överlevde, puuuh. Nu väntar jag bara på deras återförening! Roligt var det i alla fall att han blev räddad av Rousseau och hennes crew. Då fick man reda på hur hon kom till ön, varför hon dödade sina egna, och hur Ben kidnappade Alex som bebis. 
 
Jag hoppas verkligen inte Juliet är död. Hennes moment med Sawyer på slutet tyckte jag var så fint. Man såg att han verkligen älskade henne. Så som slutet var att hon lyckades slå till den där bomben så allt lystes upp igen, så borde det ju ha fungerat. Man man vet aldrig. På ett sätt skulle det vara väldigt tråkigt om de helt plötsligt är på LAX utan att komma ihåg något överhuvudtaget. Vi får se helt enkelt. 
 
Åh, jag vill veta vad som hände med Claire. Hon kan ju inte bara ha vandrat in i djungeln sådär. Det hoppas jag verkligen man får reda på, för hon var verkligen en av mina favoritkaraktärer och jag vill så gärna se henne återförenas med Aaron. 
 
Även om jag har saknat det gamla gänget som var från början, tycker jag ändå det har varit roligt att se nya och speciellt det med Dharmaville. Tycker den här säsongen har varit otroligt bra och spännande hela tiden. Man vet ju aldrig vad man väntar sig. Kan inte släppa hur bra den här serien är. Ska lätt köpa hem samlingsboxen och titta om allt igen. Det är den värd. Lite vemodigt att veta att man bara har en säsong kvar. Men samtidigt vill jag veta hur de knyter ihop allting, och ja, hur allt löser sig. Förhoppningsvis. M
Till top