Fredagsserier v.49

Fredagsserier / Permalink / 0
Förra veckan var det tomt på serier på fredagen, men den här gången var alla tillbaka, utom Parenthood. Men som tur väl är, är den tillbaka nästa vecka då de flesta visar sina vinteravslutningar. Här kommer i alla fall mina tankar om veckans avsnitt.
 
 
The Vampire Diaries: 5x09 "The Cell"
Bra avsnitt denna veckan. Jag gillade att det fokuserade mycket på Damon, och hans "gamla dar". Det har jag saknat otroligt mycket. Tycker det var hemskt att se hans kompis dö sådär, men då förstår man i alla fall varför Damon var som han var när serien började. Älskar flashbacks! Sedan visade det ju sig att hans kompis lever i alla fall. Undra var han har hållt hus hela sitt liv, om inte fortsatt vara en Augustine-försökskanin. Spännande att Elena blev fångad av dem på slutet. Ska bli roligt att se hur de tar sig ur den knipan. Känns som att det bara är jag som tycker om Stefan och Katherine tillsammans. En gång i tiden älskade ju faktiskt Stefan henne och jag tycker det är roligt att se allt återupplevas igen. Nu går de säkert inte så långt som att älska varandra igen, men ja jag tycker om de som de är just nu. Roliga att följa! 
 
 
Scandal: 3x09 "YOLO" 
Jaha. Hängde inte riktigt med när de kom fram till detta, men det är tydligen Mama Pope som är skurken i det hela. Kul. Jag som hade förväntat mig att Olivia faktiskt skulle få ha en frisk förälder som inte har att döda folk som yrke. Borde väl egentligen har förstått det, men det blev jag ledsen över för hennes skull. Ska bli roligt att se hur alla reagerar nu när detta kommer ut och Fitz och Jake planerar att döda Rowan. Tur att vi har ett avsnitt kvar innan julpausen i alla fall. Usch vad jag mådde dåligt när Huck torterade Quinn. Nej, så långt hade du inte behövt gå. Ännu sämre blir det väl nu när Quinn faktiskt verkar vara på Olivias och deras sida. Det enda positiva är väl om Huck inte får reda på det och att Olivia gör något åt problemet innan det når honom. För man drar inte ut tänder obedövat med tejp runt om sig på sin närmaste vän, oavsett vad denne har gjort för någonting. Jag tycker synd om Cyrus, men samtidigt inte. Som man bäddar får man ligga. Lite så är det. Jag förstår att James verkligen känner sig lurad, för hur kul är det att bli skickad som omedveten prostitute av ens egen man. Det ska bli spännande att se vad som händer nu när Sally verkar vilja ge sig i alla fall. Hon dödade ju sin egen man for gods sake. Update: Läste förresten också att den tredje säsongen bara ska ha 18 avsnitt, på grund av Kerry Washingtons graviditet. Sååå tråkigt att de kortar ner, men ändå bra eftersom jag helst inte ser Olivia bli gravid. 
 
 
Grey's Anatomy: 10x11 "Man on the Moon"
Gillar inte att det var Shane som Cristina gick vidare med. Såklart hon ska göra det eftersom Owen själv har en flickvän, men inte med Shane!! Jeez. Tycker fortfarande att Meredith är otroligt jobbig mot Cristina. Hon gjorde en operation på ett får, och Cristina på en sjuk bebis. Lite skillnad, eller vad säger du själv Mer? Stör mig på att hon ska hålla på. Bara det när hon säger så här: "so you're implying that I'm not?" när de argumenterar. Nej, hon får faktiskt lägga ner. Roligt att Aprils systrar var med. Ännu roligare var det att alla såg likadana ut. Bra att hon sa till på skarpen på slutet i alla fall, och jag älskade Arizona, Cristina och Merediths (?) miner när April bad de vara hennes brudtärnor. Haha. Tur att Bailey insåg att hon faktiskt behöver hjälp, och bra att det var Webber som fick henne att ta tabletterna också. Deras vänskap har alltid varit rolig att följa. 
Till top