Sammanfattning: New Girl säsong 1 & 2

New Girl, Säsongssammanfattningar / Permalink / 0
 
Förra veckan bestämde jag mig för att ta tag i New Girl på riktigt. Kände att jag ville vara up to date innan tredje säsongen kör igång i höst. Har bara sett vissa avsnitt på fyran innan, och serien är grymt rolig, och sen ville jag även uppleva den riktiga känslan av en bra serie att sträckse. Äh, ni serienördar vet!
 
Och jag måste säga att jag inte har ångrat en enda sekund av mitt lilla maraton. SÅ bra det är alltså. Okej, i början var Jess väldigt quirky (det är hon fortfarande), men efter ett tag blev det som en del av henne, och nu älskar jag det. Särskilt när det gäller henne och allt som har att göra med Nick. Vilket par alltså! Enda sen första avsnittet har man sett den där extra lilla sprakande "grejen" de har runt varandra. Ni som har sett serien vet ju vad jag menar. Och när deras kyss kom blev jag ännu mer kär i deras förhållande. Nu babblar jag en massa, men det är så svårt att beskriva... Nick och Jess, that's the way it's suppose to be, simple as that. 
 
Min favoritkaraktär måste nog ändå vara Nick. Inte bara för han och Jess, utan för att han är så jäkla rolig. Egentligen är väl Schmidt den som ska vara den absolut roligaste i serien (det är han ju också), men det är något speciellt med Nick. Med hans förmåga att bli arg ganska lätt, så påminner han mig väldigt mycket om Luke från Gilmore Girls. Faktiskt, haha. Hur rolig var han inte i det avsnittet då han bara satt och pratade med en total främling på en parkbänk. Bästa bästa Nick.
 
Vad mer? Jo, Schmidt och Cece. Alla visste nog att Cece inte skulle gifta sig med någon hon i stort sätt blev ihopsatt med. Hon erkände ju till och med att det var Schmidt hon älskar. Nu får vi bara hoppas att han inte fegar ut, som han alltid gör, och faktiskt säger vad han känner. Men det tror jag nog. Känner på mig att säsong tre kan bli riktigt bra. 
 
Sen måste jag bara nämna Winston också. I början tänkte jag faktiskt inte så jättemycket på honom, men nu i andra säsongen har han växt hos mig. Man tänker inte på det, men han är faktiskt väldigt rolig. Jag hoppas att han får lite mer uppmärksamhet nu i den kommande säsongen. Det skulle vara kul att få reda på lite mer om honom, och hans familj. Kanske låta hans flickvän vara med lite mer. London Tipton från Zack & Codys ljuva hotelliv, känner jag igen henne från i alla fall, haha. 
 
Jag är glad att jag tittade ikapp på New Girl, och det ska bli extra roligt att få följa den på riktigt i höst. Särskilt efter att Nick och Jess bestämde sig för att satsa på ett förhållande. Wiho! M
 
Till top