The Vampire Diaries: 4x20 "The Originals"

The Vampire Diaries / Permalink / 0
 
Jag måste erkänna att jag hade lite av en negativ inställning till veckans avsnitt, och jag var inte ens säker på att jag skulle titta på spinoffen om den nu blev av. Men jag tycker att avsnittet var bra. Jag blev i alla fall inte besviken, som jag vet att många andra blev. Hade helt enkelt velat haft kvar originalvampsen i TVD, men man kan inte få allt. 
 
Den stora twisten i avsnittet var ju att Hayley numera bär Klaus barn. Haha, hur sjukt låter egentligen inte det? Lite för mycket Twilight för min smak faktiskt. Det hade varit en helt annan sak om det var Caroline som skulle bli mamma, men Hayley & Klaus.... nej. Jag kände på mig att deras scen för några veckor sedan skulle ha stor betydelse i The Originals, men inte en graviditet. Inte i en vampyrserie som denna, men vem vet, det kanske blir bra. Tvivlar på det. Har bara svårt att se onda originalvampyren Klaus gå runt och byta blöjor. Det kommer ju förstöra hans image helt.
 
Det kändes i alla fall bättre när han ringde till Caroline. Så att han inte glömmer bort henne helt, nu när Klaus fick upp ögonen för den där andra tjejen, Cami. Men jag tyckte om henne, så hon känns som en helt okej ersättning för Caroline. Och på tal om Klaroline. Kommer Klaus vara med i TVD de sista avsnitten nu av säsongen? Jag hoppas det, så vi åtminstone kan få något litet mellan honom och Caroline innan han drar för gott. Eftersom Julie Plec har teasat så länge om detta paret nu, så hoppas jag hon är snäll mot fansen, och låter det hända något mellan dem. 
 
Jag tror att spinoffen kan bli riktigt bra. Det finns ju definitivt saker att bygga vidare på, och eftersom jag älskar The Originals-familjen så är det klart att jag tänker titta vidare. Kan ju inte svika min älskade Elijah. Lite synd bara att Katherine och han "gjorde slut", för det antar jag att de gjorde. Nina Dobrev kan ju inte vara med i båda serierna. Önsketänkande. M
Till top