Sammanfattning: Life Unexpected säsong 1

Säsongssammanfattningar / Permalink / 2
 
Eftersom jag har tagit en liten kort paus från Grey's (inväntar boxen), så passade jag på att klämma in ett annat marathonprojekt i mellan. Därför blev det Life Unexpected, som jag har velat se ett bra tag nu. Serien består bara av två säsonger på 13 avsnitt, vilket är lite tråkigt, för jag tycker den hade varit värd lite mer än så. Men nu vet ju inte jag hur säsong två slutar, så det återstår att se.
 
Serien handlar om Lux Cassidy, som hela sitt liv har slussats runt mellan olika fosterhem. När hennes sextonårsdag närmar sig ser Lux chansen att äntligen bli fri. Allt hon behöver är en underskrift från sina biologiska föräldrar. I pilotavsnittet begär hon ut dessa uppgifter och ger sig av för att finna dem. Hennes mamma visar sig vara självaste Cate Cassidy, en i Oregon känd radiopratare som Lux regelbundet har lyssnat på under hela sin uppväxt. Sin biologiska pappa finner Lux i Nate Bazile, en slacker som gärna sover till lunchsnåret, och driver en egen bar. Att för första gången träffa sina biologiska föräldrar för att be om en underskrift och vända på klacken visar sig dock lättare sagt än gjort, i synnerhet som känslorna väller fram.
 
I vilket fall så tycker jag den här serien är bra. Den är jättehärlig att kolla på, då det ständigt är en massa familjedrama. Den har väldigt många bra karaktärer som man kan relatera till, vilket jag gillar. Den är mysig att följa, så jag rekomenderar er verkligen att se den!
 
Det är roligt att se deras lilla familj utvecklas avsnitt efter avsnitt, om man jämför hur de var mot varandra i början till skillnad mot nu. Det sista avsnittet slutade ju med en ganska stor cliffhanger, men det är klart att jag vill se Cate och Baze tillsammans. Man såg ju bara på den där familjetrippen de hade, att de clearly fortfarande har känslor för varann. 
 
Enligt vad jag har läst så ska Lux få ett nytt kärleksintresse i den andra säsongen. Men det kanske inte stämmer? Jag gillar henne med Bug. Han är så snäll och ärlig mot henne, samtidigt som han är lite av en badboy. Det som jag skulle vilja se mer av i säsong två, är mer scener i hennes skola. Vad hände med Jones exempelvis? Och vad hände med alla kompisar hon skulle skaffa, nu när Tasha är tre timmar bort. Hoppas på att få lite mer svar inom de kommande avsnitten. Men för övrigt: Grym serie! M
#1 - - [Anna]:

I säsong två händer det mer och blir mer intriger och drama och man kan inte se ett avsnitt och vänta utan man måste maraton se hela säsongen för att inte bli tokig i väntan på vad som kommer hända. Jag älskade den här serien och hade gärna sett mer!

Svar: Åh vad roligt! Jag tycker också den här serien är grym. Tråkigt att det bara blev två säsonger...
tvdorkss.blogg.se

#2 - - felicia:

ååhhh.. De här är en av värdens bästa serier <3 :D hatar att den bara har två säsonger :/

Svar: Ja, jag gillar den verkligen! Det är jättetråkigt att den bara fick två säsonger...
tvdorkss.blogg.se

Till top