Recension: The Vampire Diaries

Recensioner - ny serie / Permalink / 0


Nu när både One Tree Hill och Pretty Little Liars slutar så måste man ju fylla på med annat, så jag tänkte att jag tittar på de två första avsnitten av The Vampire Diaries som man har hört så mycket bra om.

Handlar om Elena Gilbert som är en helt vanlig tonårstjej i en liten småstad och hon bär på en sorg efter att hennes föräldrar dog i en bilolycka. En dag möter hon Stefan Salvatore, som hon genast fattar tycke för. Men det Elena inte vet är att Stefan är en vampyr och har varit det i 145 år. Stefan har också en farlig men oemotståndlig bror, Damon, som också är vampyr. Elena dras in i en farlig härva av vampyrer och häxor och måste lära sig att skydda dem hon älskar. Saker börjar att hända Elena, en av de äldsta vampyrerna i historien letar efter henne och hon gör allt hon kan för att skydda sina närmsta vänner och sin familj även om det kostar henne livet.

Detta är en ganska "out of the box-serie", till skillnad mot vad jag brukar kolla på, med tanke på vampyrer. Men det som är bra med denna serien är att de får in all drama, kärlek, vänskap som finns i andra serier också.
Jag tyckte verkligen om denna serien även fast den kan vara lite läskig ibland. Sen skadar det ju inte att Ian Somerhalder (Damon) och Paul Wesley (Stefan) är med. Ögongodiiiis!

Som sagt så rekommenderar jag verkligen denna serie. Om man gillade Twilight-filmerna är detta absolut ett måste! M

Till top