Sammanfattning: Gilmore Girls säsong 1

Gilmore Girls, Säsongssammanfattningar / Permalink / 3
Det tog inte alls lång tid innan hela första säsongen var slut. Men så blir det när man är ledig och bara sträckkollar hela tiden. Jag kommer variera lite mellan Gilmore Girls och Grey's, så just nu blir det två maratonprojekt samtidigt. 
 
 
Bästa avsnittet: Hmm. Jag gillade piloten väldigt mycket, trots att det inte hände så mycket. Annars gillade jag det avsnittet då Lorelai hjälper Luke att måla om hans café, och det blev en liten awkward situation mellan de två. Finaste paret! 

Bästa karaktären: Lorelai såklart. Och Sookie. Deras scener är absolut bäst! Haha, jag måste erkänna att när de pratar som snabbast måste jag ibland pausa och spola tillbaka för att se om jag hängde med i allt de sa. Men jag vänjer mig väl snart. Däremot så älskar jag det, eftersom det är så annorlunda mot andra serier. 

Snyggaste karaktären: Det är ju ganska så snålt på killar i den här serien. Men snyggast måste jag nog säga att Christopher var, eller Luke ibland. 

Bästa paret: Luke & Lorelai. Luke & Lorelai. Luke & Lorelai. Blev så kär i deras relation och kemi och allt det där, att jag började surfa runt på youtube om videos om just de två. Kom sedan på att de innehöll en del spoilers, men jag bryr mig inte så mycket. Jag bara älskar dem! Det är så roligt att titta på när de argumenterar om absolut ingenting, och när man ser att Luke verkligen är kär i henne. Så fiiiiina. Blev besviken när Max helt plötsligt friade till Lorelai. Inget fel på Mr. Medina, men jag ser bara inte de två tillsammans. Kände verkligen besvikelsen från Luke när han höll på att berätta för Lorelai hur han kände, och så bara kom Max in och förstörde allt... Känner på mig att hon kommer säga ja, men det är bara för ett litet tag. I guess. Sen måste jag väl också nämna något om Rory och Dean. Hennes första kärlek. Kul att de blev tillsammans igen. Jag bryr mig inte så jättemycket om de två än. Vill bara ha mer Luke/Lorelai-scener just nu. 
 
Bäst i säsongen: Allt är bäst i säsongen. Haha. Jag ÄLSKAR den här serien. Underbart charmig och speciell. Kan inte förstå att jag inte har upptäckt den innan. Det är ju verkligen en serie som varje tjej ska ha sett. Lorelai & Rorys mor- och dotterrelation är så bra. Det är en sån som alla vill ha med sin mamma. Det är nog deras relation som gör hela serien till det den är.

Värst i säsongen: Michel. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är med honom som jag inte gillar. Ska han verka rolig med allt negativt han bidrar med? Haha, förlåt. Men jag tycker inte han är rolig. Blir mest irriterad när han förstör bra scener. En annan småsak som jag irriterar mig på är Chad Michael Murrays karaktär. Känns fel att säga det eftersom man alltid kommer se honom som Lucas. Men jag gillar inte honom. Hoppas han försvinner snart.
 
Övriga kommentarer: Jag gillar relationen som Rory och Paris har till varandra. Jag vet att deras nästan vänskap nu förstördes p.g.a Tristin. Men jag känner på mig att de kommer bli bästa vänner tillslut. Hoppas jag i alla fall. För övrigt som jag sa innan så gillar jag den här serien något extremt. Definitivt nya måstet. Åtminstone för min del. M
#1 - - Mikaela:

Åh va roligt att någon mer äntligen upptäckt Gilmore Girls! Det är min absoluta favoritserie och jag är verkligen avundsjuk på folk som precis börjat kolla för första gången. Det är så mycket kul som kommer hända! Om du vill, får du gärna läsa min recension om GG i en cdon tävling. (tycker du om den kan du alltid rösta också. ;) ) Ha en bra dag!

Svar: Ja! Känner på mig att det kommer bli en favorit hos mig också. Även att jag har hört en massa om vad som kommer hända, vill man ju ändå se allt med egna ögon. Det gör jag gärna! Detsamma!
tvdorkss.blogg.se

#2 - - SERIESNACK.SE:

Häääärligt att du upptäckt en av mina favoritserier. Det är inte mycket som slår GG. Gud vad kul att du ska börja titta på säsong 2 nu. :) Då kommer älskade Jess med i bilden. Min stora favorit <3

Svar: Ja, jag älskar det än så länge! :) Vad härligt. Ser verkligen fram emot kommande säsonger!
tvdorkss.blogg.se

#3 - - [Anna]:

GG är SÅ bra!! Blir ett om maraton på den serien i framtiden :)

Till top