Gossip Girl: Serena och Blair

Gossip Girl / Permalink / 0
Det är väldigt mkt recensioner, promos, previews, spoilers och sånt just nu på bloggen så jag tänkte att jag skulle skriva lite om Serena och Blair och deras vänskap.



Deras vänskap som alla vi fans vet, är lite av ett hata/älska förhållande. Dem bråkar ofta men blir alltid vänner igen, vad problemet än är. I säsong ett kände Blair att hon levde i Serenas skugga, och tyckte inte precis om det men nu tycker jag faktiskt att dessa två är mkt mer självständiga, båda har sina mål och drömmar. Sen vet dem båda två att Serena alltid kommer vara "The It-Girl" och att det är okej eftersom Blair kommer att bli något hon också. Anledningen till att dessa två funkar så bra ihop är för att dem är så olika, Blair är så Audrey Hepburn, med sin ambition, beslutsamthet och väldigt kontrollerande personlighet. Hon är även enligt mig en stark person som gör vad som helst för sina drömmar, och även att det inte alltid går så bra så finns det alltid en dag imorgon. Serena är den underbart vackra tjejen, med det blond långa håret, en lättsam personlighet och hon som kankse inte vet vart hon ska men att hon iaf ska ha roligt medans hon gör det. Det är så jag uppfattar dessa två, och enligt mig är dem dem perfekta bff's och kommer nog alltid att vara det. Dem har haft många roliga, sorgliga, jobbiga stunder och har kommit igenom alltihop. Jag har många favorit scener med dem men den här är en av mina absoluta favoriter, det är scenen på bilden här uppe, i säsong ett när dem tar alla kläder från Eleanor och går ut och tar massa roliga bilder. Det visar vilken fin vänskap dem har, här är den http://youtu.be/jRdPGRoprXo Men själva favorit scenen börjar inte förens 5:55. Enjoy. E
Till top